«مصطفی وزیری» دبیر کل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرد این گور باستانی که تقریبا دست نخورده است، در گورستانی کوچک یافت شده که پیش از این توسط کوچ نشینانی مورد استفاده قرار می‌گرفته که از منطقه نوبه در جنوب مصر در دوره دوم میانی مصر (۱۷۵۰ تا ۱۵۵۰ قبل از میلاد مسیح) به آنجا نقل مکان کرده بودند.

مطالعات باستان‌شناسی نشان داده است که این زن باردار در زمان مرگ ۲۵ ساله بوده و زمان بسیار اندکی تا به دنیا آمدن فرزندش باقی مانده بوده است.

اسکلت جنین نیز در ناحیه لگن مادر کشف شده است و سر آن نیز به سمت پائین است که می تواند حاکی از این امر باشد که مادر به همراه فرزندش در هنگام وضع حمل درگذشته‌اند.

همچنین مادر دارای یک شکستگی در ناحیه لگن بوده است که ظاهرا خوب جوش نخورده و به درستی درمان نشده بوده است و این احتمال جود دارد که بر همین اساس در هنگام زایمان دچار مشکل شده است.

 

اسکلت مادر در حالی که در یک چرم پیچیده شده و دو کوزه سفالین نیز در کنار آن قرار داده شده است، توسط باستان‌شناسان کشف شده است. یکی از این کوزه‌های زیبا مصری است و سال‌ها پیش از آن نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما کوزه دوم که سطح آن براق و قرمز و درون آن به رنگ مشکی است به سبک آثار قبایل نوبه‌ای ساخته شده است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.