به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سنگاپور گفت که در دیدارش با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلفی از جمله خروج واشنگتن از معاهده هسته‌ای میان دو کشور (INF) و روابط با ایران گفت‌وگو کرده است.

پوتین که برای شرکت در نشست آسه‌آن به سنگاپور سفر کرده است، همچنین گفت که سوریه، برنامه هسته‌ای کره شمالی، روابط با ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از موضوعاتی خواهد بود که احتمالا در دیدار پیش روی وی با همتای آمریکایی‌اش مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینها مسائلی است که روسیه و آمریکا در آن دخیل هستند و شکی نیست که باید رایزنی‌ها در این زمینه در بالاترین سطوح و در سطح کارشناسان انجام شود.

بنابر این گزارش، روسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است اواخر ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین با یکدیگر دیدار کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی نقض توافق هسته‌ای تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند که با انتقاد و مخالفت سایر کشورها به‌ویژه طرف‌های دیگر توافق مواجه شده است.

کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای در تلاش‌اند برای حفظ این توافق یک سازوکار برای حفظ کانال پرداخت به ایران و ادامه تجارت با جمهوری اسلامی پس از اعمال این تحریم‌ها بیابند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.