محمد کشتی‌آرای افزود: قیمت سکه که در اول هفته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم ۴۲۵ هزار تومان در اول هفته به ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان­ رسید.

وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم، ​ هم‌زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت‌ها در بازار شده است.

کشتی‌آرای گفت: انتظار می‌رفت بعد از شروع تحریم در بازار، ­ شوک قیمتی داشته باشیم، ولی کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی سبب کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد شده است.

وی ادامه داد: قیمت طلا در بازار‌های جهانی از هزار و ۲۳۳ دلار در هر اونس از اول هفته­ به هزار و­ ۲۰۰ رسیده است و این یعنی دو و نیم درصد کاهش قیمت جهانی طلا است.

رئیس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: طی یک هفته اخیر ۱۵ درصد قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است و قیمت ارز نیز طی یک هفته ۸ درصد کاهش یافته است.

وی درباره حباب سکه گفت: حباب سکه نیز که در ­چند روز اخیر بالای ۴۰۰ هزار تومان بود به‌دلیل­­ کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها، ­ به حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کشتی‌آرای گفت: وقتی قیمت‌ها رو به کاهش می‌رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می‌دارند که قیمت‌ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل دیروز بازار با سردی و بلاتکلیفی روبه‌رو بود.

وی افزود: روز گذشته تقاضا برای خرید طلا کم ­و قیمت‌ها در ساعت‌های اولیه رو به کاهش بوده و قیمت هر سکه صد هزار تومان کاهش داشت.

کشتی‌آرای گفت: روند کاهش قیمت به کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی بستگی دارد و ما شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

گفتنی است روز گذشته هر سکه تمام‌بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و­ ۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، سکه­ یک‌گرمی ۶۶۰ هزار تومان، ­ هر مثقال طلا یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.