محمد کشتی آرای اظهار داشت: قیمت سکه که در اول هفته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به ۳میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم ۴۲۵ هزار تومان در اول هفته به ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان­ رسید.

وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم،​ هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت ها در بازار شده است.

کشتی آرای افزود: انتظار می رفت بعد از شروع تحریم در بازار،­ شوک قیمتی داشته باشیم ولی کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی سبب کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد شده است.

وی ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای جهانی از هزار و ۲۳۳ دلار در هر اونس از اول هفته­ به هزار و­ ۲۰۰ رسیده است و این یعنی دو و نیم درصد کاهش قیمت جهانی طلا است.

رئیس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تصری کرد: در طی یک هفته اخیر ۱۳ درصد قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است و قیمت ارز نیز طی یک هفته ۸درصد کاهش یافته است.

وی درباره حباب سکه گفت: حباب سکه نیز که در ­چند روز اخیر بالای ۴۰۰ هزار تومان بود به دلیل­­ کاهش تقاضا و کاهش قیمت ها،­ به حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کشتی آرای اظهار داشت: وقتی قیمت ها روبه کاهش می رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می دارند که قیمت ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل امروز بازار با سردی و بلاتکلیفی روبه رو بود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید طلا کم ­و قیمت ها در ساعت های اولیه روبه کاهش بوده و قیمت هر سکه صد هزار تومان کاهش داشت، ادامه داد: روند کاهشی قیمت به کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی بستگی دارد و ما شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.