طی ماه‌های اخیر، تحت تأثیر سیاست‌های منطقه‌ای دولت‌های غربی، شاهد شکل‌گیری هولوکاست کودکان در یمن هستیم. قتل عام صدها بچه یمنی به خاطر سلاح‌هایی که دولت‌های غربی در اختیار رژیم آل سعود قرار داده‌اند و همچنین مرگ تعداد زیادی از این خردسالان به دلیل گرسنگی و قحطی، فاجعه‌ای بزرگ را شکل داده است. با این حال، مرگ بی‌گناهان در آن کشور برای رسانه‌های غربی چندان اهمیتی ندارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند، مسائل دیگری را برجسته سازند. به طور مثال، سایت بی‌بی‌سی فارسی طی این مدت حتی یک خبر درباره فاجعه کشتار کودکان در یمن منتشر نکرده است با این حال در گزارشی مفصل و پر آب و تاب که در صفحه اصلی این سایت نیز تیتر آن قرار گرفته، نگران آزار و اذیت تعدادی سگ در ایران شده است.

شگفت آنکه بی‌بی‌سی فارسی، در تحریفی چندباره و ادعایی مضحک و دروغین، آزار و اذیت سگ‌ها توسط عده‌ای از افراد را ناشی از آموزه‌های اسلامی معرفی کرده است! این درحالی است که هر کس اندکی در متون دینی مطالعه کرده باشد می‌داند که آزار و اذیت هر موجود زنده‌ای، حتی آسیب زدن به گیاهان و درخت‌ها نیز در اسلام تقبیح شده است.

اما سوال این است؛ رسانه‌ای که این گونه قتل و کشتار هزاران انسان و کودک بی‌گناه در منطقه‌ای از جهان را نادیده می‌گیرد و نسبت به آن بی‌توجه است، چرا برای مرگ و آسیب‌دیدگی تعداد انگشت‌شماری حیوان، آن هم در ایران بی‌تاب شده است؟! 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.