محمدعلی افشانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۲۱ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲ اظهار کرد: از شهردار پرتلاش، آقای کشت‌پور و همکاران محترمشان در این پروژه‌ها و به خصوص کارگران عزیز سپاسگزارم.

شهردار تهران با بیان اینکه احتمالا در جای دیگر راجع به پایان کار خود در شهرداری صحبت خواهم کرد، گفت: در بحث مدیریت همواره به سه اصل توجه داشتم؛ قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل. همواره از همکاران خود خواسته‌ام هفته‌ای یک بار حتی به صورت روخوانی نامه امیرمومنان به مالک اشتر را بخوانند. امیرمومنان در این نامه می‌فرمایند هیچ چشم روشنی برای حاکم نیست الا اجرای عدالت. رفتار عادلانه همواره مبنای عمل من در مسئولیت‌هایم بوده است.

وی با بیان اینکه با شادی فراوان از مسئولیتم خداحافظی می‌کنم، بیان کرد: چون همکارانم در شورای شهر به اصرار خواستند تا پایان کار بمانم و استعفا ندهم به کار ادامه دادم.

وی ادامه داد: خوشحالم که مساله‌ای در شهر تهران جای می‌افتد و آن هوشمندسازی شهر است. معمولا پروژه‌ها را بر اساس میزان اعتبار آن می‌سنجند در حالی که باید بر اساس میزان تاثیرگذاری پروژه‌ها در بهبود کیفیت زندگی مردم قضاوت کرد. پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند در بهبود زندگی مردم موثرند.

افشانی افزود: نرم‌افزارهایی که امروز افتتاح می‌شوند نسبت به پروژه‌های دیگر اثرگذاری بیشتری دارند یکی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود پروژه‌ دوچرخه‌های مشارکتی است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی و قدرت انتخاب حمل و نقل عمومی در کشورهای توسعه یافته بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این یعنی شهروند بتواند انواع راه‌های حمل و نقل را اعم از تاکسی، اتوبوس، مترو، دوچرخه و ... انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم هوای مطلوب‌تری داشته باشند، باید از حمل و نقلی استفاده کنیم که کمترین آلودگی را ایجاد می‌کند.

افشانی در خصوص قطار شهری اظهار کرد: در همین فاصله کوتاه بیش از پنج ایستگاه و حدود شش کیلومتر را افتتاح کردیم و تا پایان سال دیگر قرار است 50 کیلومتر و 21 ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه دوچرخه‌های مشارکتی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه هر کسی هر کجا که هست با موبایل خود می‌تواند دوچرخه‌های مشارکتی را پیدا کنند و از آنها استفاده کنند. به میزان استفاده افراد از دوچرخه‌ها از سایز آنها کم می‌شود.

افشانی با بیان اینکه از ابتدا بر بحث پسماند تاکید داشتیم عنوان کرد: تهران فاقد طرح مدیریت جامع پسماند است امروز صبح کارخانه‌ای را در محور آبعلی افتتاح کردیم که در آن این قدرت وجود دارد که 3300 تن نخاله ساختمانی را به مصالح تبدیل کنند. نخاله‌ها ثروت ما هستند و یکی از بزرگترین سرمایه‌های ما نیز پساب شهری است.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پل معلق آسمان در بوستان نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: پل معلقی که امروز اینجا ساخته شد باعث شادی مردم می‌شود و یکی از برنامه‌هایی که من ارائه کردم شادسازی مردم بود که در همین راستا شب‌های فرهنگی را هم در برج میلاد داشتیم. امروز شاد بودن یکی از نیازهای جامعه ما است.

افشانی ادامه داد: از تمام کسانی که در دوره قبل و پیشتر از آن در خصوص دره زیر پل معلق آسمان کار کردند تشکر می‌کنم در گذشته این دره پاتوقی برای معتادان بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.