سید شهاب الدین چاوشی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان، اظهار داشت: یک بار طی درخواستی کتبی و یک بار به صورت حضوری از وزیر کشور درخواست کردم در انتخاب استاندار جدید تسریع کند چرا که این وضعیت به زیان همه است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها برای رفتنش روزشماری می‌کرده‌اند افزود: من پیش از تصویب قانون عدم به کارگیری بازنشستگان اعلام کرده بودم بعد از تصویب این قانون از سمت خود استعفا می‌دهم و همین بهانه برخی‌ها شده بود که چرا استعفا نمی‌دهید.

استاندار سمنان با بیان اینکه جای کسی را تنگ نکرده بودم ادامه داد: من خود را سرباز نظام و انقلاب می‌دانم و تا آخرین روز مسئولیت در سنگر خواهم ماند.

چاوشی با بیان اینکه اهل لابی‌گری نیستم اضافه کرد: من برای رسیدن به استانداری سمنان هیچگونه لابی نکرده بودم و انتخابم به عنوان استاندار سمنان مبتنی بر کارنامه و پیشینه کاری و مدیریتی بود.

وی با تقدیر از همکاری مدیران این استان در مدت مسئولیتش در استانداری سمنان خاطرنشان کرد: جا دارد از مردم خوب استان سمنان که همراهی خوبی داشتند تقدیر کنم و اگر در بیش از ۱۰ ماه مسئولیتم در این استان قصوری داشته ام از آنها عذرخواهی می‌کنم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان مدیران اجرایی خوبی دارد افزود: باید اختیارات بیشتری به مسئولان استانی تفویض شود.

چاوشی ضمن تشکر از همراهی نمایندگان این استان در مجلس خاطرنشان کرد: سه نماینده مردم حوزه های انتخابیه "سمنان،مهدیشهر و سرخه"، "شاهرود و میامی" و "دامغان" همراهی و همکاری بسیار خوبی با بنده در این مدت داشتند و هیچگونه دخالتی در انتصاب مدیران نداشتند.

وی با بیان اینکه این سه نماینده نه تنها برای رفتن بنده رایزنی نکردند بلکه از رفتن بنده اندوهگین هستند افزود: از این نمایندگان به خاطر خدمت بی‌منت در استان تقدیر می‌کنم.

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی گفت: دخالت مدیران قوای مختلف در کار همدیگر آسیب جدی به کشور و استان وارد می‌کند و باید از آن اجتناب شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.