حسینعلی امیری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بستان آباد با بیان اینکه جنگ اقتصادی علیه ایران با خروج آمریکا از برجام عملا آغاز شده است، افزود: مدیران باید با اجرای برنامه ها و سیاست های دولت رضایت مردم را جلب کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: هر چقدر دولت قوی باشد، ولی خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام نشود تمامی اقدام ها بی فایده خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآوری کرد: دشمنان تلاش می کنند که از جنگ اقتصادی استفاده کنند و کشور ما را در تنگنا قرار دهند تا مردم را از جمهوری اسلامی دلسرد کنند، اما این خواب دشمن هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

امیری ادامه داد: با تدابیری که در بحث مذاکرات انجام شد و با مدیریت رئیس جمهوری و حمایت رهبری از فصل هفت منشور که مربوط به اخلال نسبت به امنیت جهانی بود، خارج شدیم.

وی گفت: برخلاف تحریم های گذشته که دنیا علیه کشور ما بود در زمان حاضر جامعه جهانی با ما همراه و ایران هراسی و ایران گریزی امروز شکست خورده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار داشت: در چنین شرایطی که جامعه جهانی علیه ما نیست، تلاش مدیران برای اجرای درست سیاست های دولت در استان ها و شهرستان ها مهم است تا بتوان از این جنگ اقتصادی عبور کرد.

امیری افزود: در ۴۰ سال گذشته ثابت شده است که با همدلی و همکاری مردم و درک مشترک بین اعضای سه قوا پیروزی حاصل شده است.

وی گفت: در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی تلفات وجود دارد، ولی عقلانیت، تلاش، همدلی، همکاری و انسجام مهم ترین عوامل پیروزی در این جنگ است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه انسجام و وحدت مهم ترین مولفه قدرت ملی است، یادآوری کرد: کسانی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، در مسیر دشمن حرکت می کنند.

امیری ادامه داد: با همه مشکلات توسعه متوازن و متناسب کشور به عنوان سیاست های راهبردی دولت تعقیب می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه خطه آذربایجان در طول تاریخ این مرز و بوم نقش بسیار مهم و حساسی داشته است، گفت: مردم آذربایجان در تحکیم نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه ای داشته و در حوزه علم و صنعت نیز نقش بسیار مهمی در توسعه کشور ایفا کرده است.

امیری افزود: در دولت تدبیر و امید نیز شخص رئیس جمهوری به مسائل مربوط به این خطه اهمیت می دهد و در راستای توسعه آذربایجان شرقی کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی یادآوری کرد: توسعه این استان نشان از وحدت و همدلی بین مسوولان به ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: همه مولفه های لازم برای توسعه این استان فراهم است و عذری برای کم کاری وجود ندارد.

امیری افزود: در بحث بهداشت، گازرسانی، برق رسانی، توسعه روستاها و حمایت از قشرهای آسیب پذیر جامعه دولت موفقیت های خوبی داشته است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی نیز مصوبات سفر رئیس جمهوری اجرا و در برخی موارد محدودیت منابع دولت باعث عقب افتادگی طرح ها شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآوری کرد: طرح های راه از مهمترین طرح های این استان بوده و توسعه ریلی و راه در آذربایجان شرقی برای دولت بسیار مهم است زیرا در مسیر ترانزیت بین المللی قرار دارد.

امیری ادامه داد: در اولین جلسه دولت گزارشی از سفر خود به این استان را ارایه می دهم و موضوعاتی را که در این سفر مطرح شد، به طور جد پیگیری می کنم.

وی گفت: شهرداری ها با مشکلات اعتباری مواجه هستند که این موضوع از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در سفر یک روزهای در آذربایجان شرقی به سر می برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.