در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۳۵۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال در ۱۳۲ هزار و ۷۱۲ نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۶۱ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۳۴۹ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۲۴۶ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور یک هزار و ۵۵۴ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۸۷۲ واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲ هزار و ۶۷۴ واحد صعود کرد.

در معاملات امروز نمادهای وبملت (بانک ملت)، کگل(صنعتی و معدنی گل گهر)، وبصادر (بانک صادرات)، شتران (پالایش نفت تهران)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، خساپا (سایپا) و دعبید (داروسازی دکتر عبیدی) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، شبهرن (نفت بهران) و فارس(هلدینگ خلیج فارس)، بیشترین فشار منفی را وارد کرده و مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

صنایع جذاب بورسی

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۷۱۷ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش ۵۳۶ میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش ۵۰۳ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه خودرو با دادوستدی به ارزش ۴۷۲ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۳۷۲ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

رشد فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۲۶ واحد رشد کرد و در جایگاه ۲ هزار و ۱۱ واحدی قرار گرفت.

در بازار فرابورس، بیش از ۶۹۴ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، ذوب (ذوب آهن)، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی)، دماوند (تولید نیروی برق دماوند) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالا بردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.