در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال در ۱۶۰ هزار و ۶۸۴ نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۵۱۹ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۷۳ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۲۲ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نیز یک هزار و ۷۰۸ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) یک هزار و ۳۰۸ واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز سه هزار و ۵۸۲ واحد بالا رفت.

در معاملات امروز نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، شخارک (پتروشیمی خارک) و وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پتروشیمی ها در صدر معاملات نشستند

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۲۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه فرآورده های نفتی به ارزش ۹۲۴ میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه بانک با دادوستدی به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش ۴۴۸ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

افت فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز چهار پله کاهش یافت و در جایگاه ۲ هزار و ۱۳ واحدی قرار گرفت.

در بازار فرابورس، بیش از ۵۷۰ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، مارون (پتروشیمی مارون)، شراز (پالایش نفت شیراز) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بیشترین تاثیر منفی و میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.