در پی مخالفت مجلس با یک فوریت طرح «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان»، این طرح به صورت عادی در مجلس در حالی رسیدگی است و در همین راستا دو کمیسیون اجتماعی و شوراها در هفته جاری بررسی این طرح را در دستور کار دارند.

بر همین اساس کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی یکشنبه بعدازظهر طرح استفساریه تبصره (۱) قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز به عنوان کمیسیون فرعی بررسی طرح استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با حضور نمایندگان وزارت کشور، شورای عالی استان‌ها، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس بعد از بررسی طرح‌ها و لوایح، گزارش خود در مورد رد یا تصویب آنها را به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهند. در همین راستا بعد از ارائه گزارش دو کمیسیون اجتماعی و شوراها در مورد طرح مذکور، این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه در این قانون مهلت ۶۰ روزه برای کناررفتن بازنشستگان از زمان ابلاغ قانون در نظر گرفته شده، لذا ۲۴ آبان آخرین مهلت شهردار تهران است. بر همین اساس تنها در صورتی که این طرح با اولویت در مجلس بررسی و تصویب شود و در شورای نگهبان به تایید برسد و مراحل قانونی خود را تا ۱۲ روز آینده طی کند، افشانی در بهشت ماندنی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.