آناتولی گزارش داد، موسی العمر، یک روزنامه‌نگار سعودی می‌گوید: جسد جمال خاشقجی کجاست؟ او باید طبق خواسته‌اش در قبرستان بقیع دفن شود.   

خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست، از دوم اکتبر که وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد، ناپدید شد. سعودی‌ها چندین روز پس از انکار هرگونه اطلاع از مکانش، مدعی شدند که او حین بروز نزاعی درون این ساختمان کشته شده است. ‌

راجر کوهن، ستون‌نویس نیویورک تایمز با زیر سوال بردن توجیه سعودی‌ها درباره شرایط کشته‌ شدن خاشقجی گفت: درگیر یک مشت‌زنی شدن؟؟ ۱۵ عامل را فرستادید که او را ملاقات کند؟؟ یکی از آنها با اره؟؟ و خاشقجی ۱۷ روز پیش از آن از کنسولگری بیرون نیامد؟؟ خب اگر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض رفت تا به کمک یکدیگر داستانی سرهم کنند، خب ماموریت شکست خورد.

چندین روزنامه‌نگار عرب هم درباره محل رهاسازی جسد این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سوالاتی را مطرح کردند. نجله ابو ماری، روزنامه‌نگار لبنانی می‌پرسد: او در نتیجه یک درگیری با زد و خورد فیزیکی مرد، جسد او کجاست؟

حمید البکاری، روزنامه‌نگار یمنی هم می‌پرسد جسد او کجاست؟ نزیه سعید، روزنامه‌نگار بحرینی هم با سوال درباره مکان جسد خاشقجی تاکید کرد، اخراج مقام‌ها برای رسیدن به عدالت کافی نیست.

توکل کرمان، فعال یمنی هم با طعنه به تصمیم ملک سلمان برای اخراج احمد عسیری، معاون رئیس اطلاعات سعودی و سعود القحطانی، مشاور ارشد محمد بن سلمان در این رابطه سخن گفت.

توکل کرمان در پیامی توئیتری نوشت: ما دلیل اخراج آنها به دست ملک سلمان را درک می‌کنیم؛ این اخراج بابت شکست آنها در نظارت بر ترور خاشقجی بدون هرگونه رسوایی است.

مقام‌های سعودی هنوز درباره این اتهامات و جسد این روزنامه‌نگار منتقد که در خاک یک کشور دیگر و داخل کنسولگری ریاض به قتل رسیده است، اظهارنظری نکرده‌اند.

عبد الخالق عبدالله، تحلیلگر سیاسی اماراتی در پیامی توئیتری نوشت: خداوند قهرمان آزادی، خاشقجی را رحمت کند. امروز برای من، برای دوستان او، خانواده‌اش، لیبرال‌های سراسر جهان و برای هر کسی که با شجاعت اقدام به گفتن حقیقت می‌کرد و برای آزادی می‌جنگید و بهای هنگفتی برای آن می‌پرداخت، روز بدی است.  

صفی‌الدین عبدالفتاح، از چهره‌های آکادمیک مصر هم درباره جسد خاشقجی سوال می‌کند. او می‌گوید: چرا مقام‌های سعودی تنها یکبار اذعان کردند که خاشقجی به قتل رسیده است؟ جسد این مرد کجاست؟   

وائل غنیم، فعال سیاسی مصر با بیان اینکه "یاد شهادت خاشقجی در قلب و جان معتقدان به انسانیت در سراسر جهان زنده خواهد ماند" تاکید کرد: من او را شوالیه‌ای خاص، عاشق کشورش و درد کشیده‌ای دور از وطن می‌شناختم. من از عربستان می‌خواهم تا عاملان قتل و طراحی این جنایت وحشیانه را به پای میز عدالت بکشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.