روزنامه الکترونیکی &#۳۹;سبق&#۳۹; عربستان به نقل از الفالح افزود: عربستان سیاست‌های نفتی خود را به عنوان یک وسیله اقتصادی و نه سیاسی به کار خواهد گرفت.

اظهارات وزیر نفت عربستان در حالی است که پیشتر &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهور آمریکا با انتقاد از قیمت بالای نفت، از عربستان خواسته بود با تولید بیشتر نفت، قیمت‌ها را متعادل کند.

اوایل مهر ماه جاری کارشناسان انرژی پیش بینی کردند همزمان با اجرای رسمی تحریم‌های نفتی ایران قیمت نفت برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم پیش‌بینی کرد که قیمت نفت به دلیل تحریم‌های ایران و ابهام درباره توانایی دیگر تولیدکنندگان برای جایگزینی نفت خام ایران در بازار‌های جهانی با افزایش همراه خواهد بود

اداره یاد شده اعلام کرد: اگر کاهش تولید نفت و صادرات نفت ایران بیش از انتظار‌ها باشد، اختلال در بازار نفت در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود.

به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی، منتقد برجسته رژیم آل سعود، در روز دوم اکتبر و پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول، ریاض تحت فشار‌های بین المللی و احتمال اعمال تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است.

رسانه‌های دولتی عربستان به نقل از یک مقام دولتی نوشتند، ریاض تحریم‌های اقتصادی احتمالی از سوی کشور‌های دیگر در این زمینه را تلافی خواهد کرد.

&#۳۹;ترکی الدخیل&#۳۹; رییس شبکه العربیه عربستان بعد از قوت گرفتن احتمال اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه عربستان، در مطلبی واشنگتن را تهدید کرد که در صورت اجرایی شدن تحریم ها، قیمت نفت به بالای ۲۰۰ دلار خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.