عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات صورت گرفته این ستاد در پنج سال گذشته اظهارداشت: همه دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری و مقابله و درمان تلاش کردند اما کماکان مشکل اعتیاد، قاچاق و مبارزه با آن جزء اولویت‌های اول مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در ۵ سال گذشته داشتیم تلاش کردیم به اجتماعی شدن مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر توجه کنیم ضمن اینکه به تأثیرات بین‌المللی و معرفی کارهای انجام شده توجه کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: تلاش کردیم سیاست‌ها را محقق کنیم اما قطعاً همه آنها محقق نشده است البته محور اصلی، سیاست‌های کلی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان مبارزه با مواد مخدر مطرح کردند که سیاست‌های کاملی است.

رحمانی فضلی درباره راهپیمایی اربعین تصریح کرد: این موضوع مهم و تأثیرگذاری است و با داشتن تجربه ۴-۵ سال گذشته تدارکات، پشتیبانی، امنیت و خدمات بسیار مناسبی برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم امسال اربعین با شکوه و توأم با امنیت کامل و آرامش برای همه مردم باشد. 

دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: دولت عراق تا الان همکاری خوبی داشته است و تا این لحظه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده و بیش از یک میلیون ویزا صادر شده ضمن اینکه ظرف دیروز و امروز نیز بیش از ۱۵۰ هزار نفر به مرز مراجعه کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.