در انستیتوی ماکس پلانک پژوهشگران روی موضوع طولانی کردن طول عمر با آزمایش بر روی جاندارانی مانند کرم، موش و ماهی تحقیق می‌کنند.

یک رژیم خوراکی ویژه چه تاثیری بر طول عمر دارد؟ آنها برای رسیدن به پاسخ این پرسش به دو دسته از مگس‌های سرکه هم‌سن، رژیم غذایی متفاوت خوراندند. نتیجه این بود: اگر به مگس‌ها خوراکی با پروتیین کمتر خورانده شود، آنها عمر طولانی‌تری دارند و وضعیت تندرستی‌شان هم با گذشت زمان بهتر از دسته دیگر است.

در آزمایشی دیگر، پژوهشگران مشغول تحقیق بر سر موضوع طول عمر بر روی کرم‌های لوله‌ای هستند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که با مکمل گلوکزامین مکمل کرم‌ها در سنین بالا، همچنان فعال می‌مانند و البته طول عمرشان هم زیاد می‌شود.

در آزمایش بر روی ماهی‌های جوان "کپوردندان‌های تخم گذار" پژوهشگران دریافتند که مدفوع این ماهی‌ها را اگر جمع‌آوری کنند و آنها را به خورد دیگر ماهی‌ها که مسن‌ترند دهند، ملغمه‌ باکتری‌های روده‌ ماهی‌های جوان، وارد بدن مسن‌ترها می‌شود و ماهی‌هایی که فلور روده ماهی‌های جوان را خورده‌اند، تحرکشان بیشتر است و طول عمرشان تا ۳۰ درصد بیشتر از هم‌سن‌ و سال‌هایشان است.

به گزارش dw -محققان بر طول عمر موش‌ها نیز می‌توانند تاثیر بگذارند.

با وجود نتیجه مثبت بیشتر آزمایش‌ها اما دسته‌ای از پژوهشگران می‌گویند، برای طول عمر مرزی بیولوژیک وجود دارد که نمی‌توان آن را با هیچ ترفندی پشت سر گذاشت. آنچه که به اعتقاد این پژوهشگران قابل تغییر است، بازه‌ زمانی تندرستی در طول عمر است.

دسته‌ای دیگر از پژوهشگران اما بر این باورند که با گذشت زمان و با پیشرفت آزمایش‌ها و رسیدن به یافته‌های جدید، مرز بیولوژیک هم قابل عبور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.