این فروشگاه هوشمند حاصل خلاقیت گروه استارتاپی موسوم به «جاستین استالینگ» است و به طور اخص در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی طراحی شده است.

نخستین فروشگاه تمام هوشمند سنگاپور افتتاح شد+تصاویر

این فضای خرده فروشی جدید رویاهای خریداران را به واقعیت تبدیل می کند. درواقع همزمان با سفارش های مشتریان روبات ها در پشت صحنه مشغول فعالیت هستند.در این فروشگاه خبری از صندوقدار نیست و از این جهت می توان سیستم مذکور را مشابه با فروشگاه های جدید آمازون دانست.

نخستین فروشگاه تمام هوشمند سنگاپور افتتاح شد+تصاویر

مساحت این فروشگاه 60 هزار فوت مربع است و بیش از 20 هزار خوراکی مختلف را در خود جای داده است که البته اغلب آسیایی هستند و به دو شیوه آنلاین و آفلاین خریداری می شود.

درواقع فرایند خرید در این فروشگاه ترکیبی از روش های سنتی و جدید است. مشتریان بین قفسه ها می چرخند و محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنند، سپس بارکد محصول مورد نظر خود را اسکن و پرداخت می کنند. در مرحله نهایی مواد غذایی به یک انبار پشت صحنه منتقل می شود، جایی که یک سیستم مبتنی بر نقاله متحرک، موارد خریداری شده را سمت کیسه های بسته بندی حرکت داده و می بندند.

نخستین فروشگاه تمام هوشمند سنگاپور افتتاح شد+تصاویر

جالب تر این که؛ هنگامی که کیسه های مواد غذایی بسته بندی شده آماده شد، یک پیغام  اطلاع رسانی از طریق برنامه honestbee به خریدار ارسال می شود.سپس خریداران، به بخش دریافت محصول رفته و اقلام خریداری شد را از روبات ها تحویل می گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.