در توئیت ظریف آمده است: 

تحریم های اخیر ایالات متحده ناقض دو دستور دیوان بین المللی دادگستری است: ممانعت نکردن در تجارت کالاهای مربوط به امور انسانی و پرهیز از تشدید اختلافات؛ این یعنی اوج بی اعتنایی به حاکمیت قانون و حقوق بشر تمامی مردم. دشمنی رژیم قانون شکن آمریکا علیه ایرانی ها با اعتیاد به تحریم ها تشدید شده است.

توئیت ظریف از اقدام غیرقانونی و ضد ایرانی جدید آمریکا

 

لازم به ذکر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌های ملت، مهر اقتصاد، پارسیان و سینا و شرکت‌های تراکتورسازی ایران و خودروساز بهمن را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت عنوان تحریم‌های ضدتروریستی، چند بانک و شرکت بزرگ ایرانی را تحریم کرد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت با فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور از برجام خارج شد. حقوق‌دانان دولت ایران که بنا به محدودیت‌های حقوقی متن برجام نمی‌توانست به کمیسیون برجام شکایت کند، از آمریکایی‌ها به دلیل نقض پیمان مودت سال ۱۳۳۴ به دادگاه لاهه شکایت کردند.

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری چند روز پس از آن اعمال شده که دادگاه لاهه قراری موقت صادر کرد و از آمریکا خواست که تا نهایی شدن رسیدگی به این پرونده، از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند.

در بیانیه دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، از اعمال تحریم‌های جدید «ضدتروریستی» خبر آمده و نام ۲۰ شرکت، بانک و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی در آن مشاهده می شود که جزئیات بیشتر را می توانید اینجــــــا بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.