حسین جابری انصاری در مقر نخست وزیری  قطر با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های جاری برای پایان بحران‌های یمن و سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری در دیدار یک روزه خود از قطر همچنین ضمن شرکت در ضیافت ناهار کاری «احمد حسن الحمادی» دبیرکل وزارت خارجه قطر، در مقر الجزیره با «شیخ حمد بن ثامر آل ثانی» رئیس شبکه الجزیره دیدار و گفت‌وگو کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه همچنین در مقر اقامت خود در دوحه با یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته معارضه سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به روند صلح در سوریه رایزنی و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری در پایان دیدار کوتاه خود از قطر چهارشنبه شب با «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس ملاقات کرد.

در این دیدار دوستانه که «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس نیز حضور داشت در خصوص تحولات فلسطین و منطقه گفت‌وگو و رایزنی شد.

جابری انصاری همچنین پیش از سفر به قطر، به مسقط رفته بود و با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرده بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.