&#۳۹; آئوگوستو دی جاچینتو&#۳۹; روز چهارشنبه در نشست رئیس اتاق بازرگانی و بازرگانان مازندران در ساری افزود: با این وجود همچنان درخواست های زیادی از سوی شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم.

وی گفت: حدود ۹۰ درصد از شرکت های تولیدی و صنعتی در ایتالیا را شرکت های کوچک خانوادگی تشکیل می دهند که در شرایط خروج آمریکا از برجام و تحریم یکجانبه نیز می توانند در ایران فعالیت داشته باشند.

مدیرتوسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی نیز از ایران حمایت می کنیم و تاکنون نیز حسن نیت خود را به اثبات رساندیم.

دی جاچینتو نگرانی سرمایه گذاران ایتالیا را مبادلات مالی و بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مشکلات نیز بزودی بر طرف شود.

وی با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین ایران و ایتالیا تصریح کرد : ما باید از ظرفیت فرهنگی نیز برای گسترش مبادلات تجاری استفاده کنیم.

در سفر یکروزه مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران تعدادی از بازرگانان و تجار این کشور نیز حضور دارند.

در حال حاضر میزان مبادلات تجاری ایران و ایتالیا حدود پنج میلیارد دلار است و پروتکل های تجاری امضاء شده بین دو کشور نیز ۱۳ میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در چند سال آینده سطح مبادلات دو کشور به این میزان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.