ایلاف گزارش داد، یک منبع امنیتی اسرائیلی گفت، این رژیم به اخبار منتشره درباره جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی توسط ترکیه اعتماد نمی‌کند، بلکه در این باره بیشتر به اظهارات عربستان اعتماد می‌کند.

خاشقجی دوم اکتبر پس از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه دیگر از این ساختمان بیرون نیامد و ناپدید شده است.

منابع امنیتی ترکیه می‌گویند، اسنادی در اختیار دارند که ثابت می‌کنند خاشقجی به دست گروه ضربت ویژه عربستان در داخل کنسولگری کشته، جسدش تکه تکه شده و توسط خودروهای دیپلماتیک به جایی که هنوز مشخص نیست منتقل شده است.

در این راستا، پلیس ترکیه کنسولگری عربستان را روز دوشنبه و خانه محمد العتیبی، کنسول عربستان در استانبول را روز سه شنبه تفتیش کرد، به دنبال این امر دادستانی کل ترکیه اعلام کرد، این بازرسی نشان از دلایلی دارد که شبهه قتل خاشقجی و تکه تکه کردن جسدش را پر رنگ‌تر می‌کند.

اما مقامات عربستان اعلام کردند، در جریان بلایی که بر سر خاشقجی آمده، قرار ندارند و گفتند، تحقیقات گسترده و جامعی را درخصوص ناپدید شدنش انجام خواهند داد.

کنسولگری عربستان در استانبول گفته بود، خاشقجی این ساختمان را ۲۰ دقیقه پس از ورودش ترک کرده اما دلیلی بر این ادعایش ارائه نکرده و گفته دوربین‌ها لحظه ورود و خروجش را ثبت نکرده‌اند.

منبع اسرائیلی به ایلاف تاکید کرد، اسرائیل از نزدیک تحولات این مساله را پیگیری می‌کند و اخباری که هر از گاهی پخش می‌شوند حقیقت نداشته و براساس ادله و شواهد نیستند بلکه در چارچوب پیش‌دستی رسانه‌ها در انتشار اخبار و مناقشات سیاسی میان چند کشور مطرح می‌شوند.

این منبع افزود، اسرائیل به این مساله اهمیت می‌دهد اما هنوز موضعی را در این باره اتخاذ نکرده و در انتظار اعلام نتایج تحقیقات تیم مشترک ترکیه‌ای، سعودی و تحقیقات داخلی عربستان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.