منابع ترکیه‌ای اظهار داشتند، قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی تنها در هفت دقیقه صورت گرفته و تیم امنیتی هیچ تحقیقی از او انجام نداده‌ و این اشاره صریح به این دارد که آنها دستوراتی را از بالادستی‌ها درباره قتل او بدون نیاز به بازجویی از او گرفته بودند.

الطبیقی همراه ۱۵ سعودی بوده که با دو جت اختصاصی در دو پرواز جداگانه از امارات و مصر در همان روزی که خاشقجی ناپدید شد، وارد ترکیه شده و همان روز نیز ترکیه را ترک کرده است.

منابع ترکیه‌ای به شبکه الجزیره گفتند، قتل خاشقجی در کنسولگری در دفتر محمد العتیبی کنسول سعودی و در حضور او تنها چند دقیقه بعد از ورودش به کنسولگری انجام گرفته است.

طبق گفته منابع ترکیه‌ای با استناد به نوارهای صوتی ضبط شده، خاشقجی قبل از قتلش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بوده و بعد از قتلش در دفتر کنسول عربستان جسدش مثله شده است.

در این راستا تیم بازرسی ترکیه‌ روز سه‌شنبه وارد منزل کنسول سعودی شد اما نیروهای امنیتی ترکیه تفتیش خانه کنسول سعودی را شب گذشته به دلیل عدم همکاری طرف سعودی متوقف کردند.

منابع امنیتی گفتند، سعودی‌ها هر گونه همکاری در این زمینه و گشودن درب داخلی منزل کنسول را به روی بازپرسان رد می‌کنند.

پیشتر منابع رسمی ترکیه‌ای گفته بودند، کنسول سعودی قبل از رسیدن تیم بازپرسان ترکیه را به مقصد ریاض ترک کرده است.

دادستانی ترکیه اعلام کرده، ادله و مستنداتی در داخل منزل کنسول درباره خاشقجی کشف شده است. دستیابی به این مدارک فرضیه قتل خاشفجی در کنسولگری را تقویت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.