علی لاریجانی در حاشیه افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد گفت: اقدام بسیار سنجیده‌ای در مهرآباد انجام شده به ویژه در شرایطی که کشور به این اقدامات نیاز داشت.

وی با بیان اینکه صنعت هوایی کشور صنعتی ممتاز است که باید از ظرفیت‌های فناورانه روز برخوردار شود، گفت: شرایط کشور متفاوت است و حمایت از صنعت هوایی باید از روش‌های دیگری انجام شود.

رئیس مجلس در پیشنهادی خواستار ایجاد نظام توسعه‌ای در کشور شد و افزود: با ایجاد چنین نظامی باید جامع فکر کرد. به نظر بنده در این بخش به دو دلیل ساختاری و رفتاری دچار ضعفیم.

لاریجانی ادامه داد: در بخش ساختاری‌اش از زمان هویدا سازمان برنامه و بودجه صرفا به بودجه تمرکز داشته است و توسعه چندان مورد توجه قرار نگرفت. در آن مقطع زمانی به دلیل افزایش درآمدهای نفتی، بودجه در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و بخش بودجه بر امور توسعه غلبه پیدا کرد در حالی که بودجه کاری روتین است و نباید کشور را معطل آن کرد.

وی ادامه داد: با فعال شدن نظام توسعه همه دستگاه‌ها به فکر حرکت در مسیر توسعه خواهند افتاد.

بد و بیراه گفتن‌ها به یکدیگر موجب کُند شدن توسعه شده است

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به بخش رفتاری ادامه داد: به جای عمیق تر شدن فکر توسعه، کشمکش در کشور توسعه یافته است. بد و بیراه گفتن به یکدیگر موجب شده است که از نیروها کمتر استفاده شود و کارها پر هزینه و کند انجام شود و حتی گاه اقلیت‌ها نیز زیرسوال برده می‌شوند. این کشمکش‌ها موجب کند شدن توسعه شده که باید از این مسیر برگشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به بخش‌های نظارتی کشور توصیه کرد: در انجام وظیفه نباید مچ گیری کنیم. شجاعت برای مدیران اجرایی امری کلیدی است. بخش نظارتی باید کمک کنند تا مدیرانی که ذهن توسعه‌ای دارند با جسارت و شجاعت بیشتری کار کنند. امیدوارم در مسیر آینده، ایران ما آباد و توسعه یافته شود و تمام افرادی که ذهن خلاقی دارند در کشور فعال شوند.

در پایان این مراسم وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اهدای یک ماکت هواپیما به رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور علی لاریجانی در مجموعه فرودگاه مهرآباد تقدیر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.