عبدالرضا رحمانی‌فضلی به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و بررسی شرایط این گذرگاه مرزی، وارد ایلام شده بود، در نشست ستاد اربعین حضور یافت و با تشکر از همه کسانی که برای برگزاری مراسم اربعین تلاش می‌کنند، اظهار کرد:  کار برای اربعین امسال از یک هفته‌ بعد از اربعین سال گذشته شروع شده است و وضعیت امسال بسیار بسیار خوب است و امروز شرایط طوری است که می‌توان برگزاری مراسم اربعین را به سازمان حج و زیارت واگذار کنیم.

وزیر  کشور همچنین به یگان‌های مختلف  از  جمله همه نیروهای نظامی، ستاد و بسیج، جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، سفارتخانه ایران در عراق تشکر کرد و گفت‌: کارهای بسیار خوبی در این زمینه  صورت گرفته است و اربعین امروز به موضوعی جهانی تبدیل شده است و برای ما عزت آفرین است. وزارت ارشاد، رسانه‌های جهانی را برای انعکاس همایش باشکوه اربعین بسیج کنند.

 وی  همچنین در ادامه‌ صحبت‌های خود، اضافه کرد: تمهیدات لازم  برای معطل نشدن کامیون‌های تجاری، اندیشیده شود.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: بار اصلی مراسم اربعین بر دوش مردم است و دستگاه‌های اجرایی نیز در این امر مشارکت دارند و نیازهای اساسی را در در این زمینه  تامین می‌کنند.

وی گفت‌:  نگاه دولت به اربعین درآمدزایی نیست و هزینه ای که در نظر گرفته می‌شود برای بیمه نصیب شرکتهای خصوصی می‌شود و درآمد حاصل از ویزا نیز متعلق به کشور عراق است.

 وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر  نظافت و بهداشت در مرزها تاکید کرد و گفت‌: خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه  کارهای خوبی را انجام داده‌ است.

وی ‌بر تدوین طرح جامع و کلان اربعین تاکید کرد  و گفت‌:  کارها در این زمینه  بر اساس این سند جامع انجام می‌شود.

رحمانی‌فضلی  همچنین درباره همزمانی اربعین با برودت هوا، گفت‌: با توجه به این که امسال احتمال بارندگی وجود دارد در مسیر بازگشت زائران، باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه  صورت بگیرد.

او در پایان برای فضاسازی معنوی در مسیر خمین تا مهران تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.