این رقم به عوامل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی و نوع رسانه بستگی دارد. به‌عنوان مثال در ایالت‌های بزرگ امریکا از جمله واشنگتن، نیوجرسی و ماساچوست میانگین درآمد سالانه یک گزارشگر یا خبرنگار به ۶۰ هزار دلار هم می‌رسد. با وجود این در دیگر ایالت‌ها مراکز خدمات اطلاعاتی، شبکه‌های تلویزیونی کابلی و مراکز پخش برنامه‌های رادیویی- تلویزیونی درآمد سالانه ۵۳ هزار دلاری را به خبرنگاران خود می‌پردازند.

تحلیلگران خبر

خبرنگاران و گزارشگران پس از طی چند سال و تبحر در حوزه خود می‌توانند در قالب تحلیلگر خبر به فعالیت خود ادامه دهند. این حوزه از رسانه نیاز به تجربه و کار بیشتر در بخش‌های مختلف دارد و بنابراین شخصی که در این زمینه مشغول به کار است، درآمد بالاتری خواهد داشت. به طور میانگین هر تحلیلگر خبر درآمد سالانه ۷۲ هزار و ۷۱۰ دلاری را کسب می‌کند و بسته به رسانه‌ای که در آن مشغول به‌کار است، رقم مذکور می‌تواند تا ۱۴۶ هزار و ۲۳۰ دلار هم افزایش یابد. فلوریدا و ماساچوست از جمله ایالت‌های امریکا محسوب می‌شوند که بالاترین دستمزد را به تحلیلگران خبر پرداخت می‌کنند و میانگین درآمد این دسته از افراد در دو ایالت مذکور دست کم ۱۰۰ هزار دلار گزارش شده است.

... هر یک از روزنامه‌های بزرگ برای خود دستمزدهای متفاوتی را تعریف کرده‌اند. به‌عنوان مثال روزنامه «نیویورک تایمز» به طور میانگین به خبرنگاران و گزارشگران خود سالانه ۱۰۵ هزار و ۹۶۳ دلار حقوق می‌دهد که این رقم بسته به تبحر خبرنگاران از ۹۵ هزار دلار تا ۱۱۵ هزار دلار تغییر می‌کند. در خبرگزاری رویترز نیز هر خبرنگار یا گزارشگر می‌تواند میانگین درآمد سالانه ۹۳ هزار و ۵۴۶ دلار را به دست آورد، میانگین درآمد سالانه هر خبرنگار در روزنامه «واشنگتن پست» ۸۵ هزار و ۶۰۱ دلار گزارش شده است و خبرنگار روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» درآمد سالانه ۹۰ هزار و ۶۵۴ دلاری را به دست می‌آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.