اهدای کمک های مالی به کمیته های سیاسی یا نهادهای وابسته به برخی چهره ها موضوعی غیرعادی نیست. اما با توجه به نزدیک بودن انتخابات میان دوره ای ایالات متحده و برخی نقدها در خصوص عملکرد ماه های اخیر دونالد ترامپ، حمایت های گسترده از رئیس جمهور فعلی آمریکا، موضوعی مهم است.

بر اساس گزارش کمیسیون فدرال انتخابات ، چهره آلمانی تبار سیلیکون ولی یعنی پیتر تیل، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار را  به کمیته جمع آوری کمک های رییس جمهور آمریکا تقدیم کرده است. جالب است بدانید تیل یکی از چهره های تاثیرگذار در پیروزی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ است که در همان زمان نیز مبالغی هنگفت را صرف کمک به سازمان انتخاباتی ترامپ کرده بود.

درواقع تیل سهم اصلی خود را در کمپ پیروزی ترامپ طی جولای ۲۰۱۶ ادا کرد، اما این نخستین بار پس از پیروزی ترامپ است که تیل مجددا روی موفقیت وی سرمایه گذاری می کند.

بسیاری از متحدان ترامپ از این خبر به شدت خوشحالند. چرا که طی دو سال گذشته، از  این نگران بودند که بنیانگذار پی پل و سرمایه گذار فیس بوک نسبت به سیاست های ترامپ دلسرد شده باشد و قصد حمایت از او را از سر بیرون کرده باشد. برخی منابع آگاه می گویند تیل در دوران انتخابات ۲۰۱۶ یک چک ۶ رقمی به ترامپ اهدا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.