بی ام و از پرقدرت ترین مدل X2 تا بدین لحظه پرده برداری کرد. این SUV کوچک از اولین موتور 4 سیلندر تولیدی بخش M Performance نیرو می گیرد. البته پیش از این موتور مدل M3 اتاق E30 نیز از این موتور 4 سیلندر ساخت M نیرو می گرفت.

 

در هر صورت این موتور ۲ لیتری تویین پاور توربو که با کد B۴۸ خوانده می شود پیش از این نیز در محصولات مختلف بی ام و همچون سری ۷ استفاده شده است. این موتور توانایی تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را داشته و جانشین موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری مدل M۱۴۰i شده است. به کمک این موتور بی ام و X۲ جدید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.

بی ام و X2
 
 

گرچه این خودرو از پس رقیب مستقیم خود یعنی GLA ۴۵ AMG بر نمی آید اما یک مدل M معمولی همچون M۲ و M۳ نیست و نمی توان انتظار رقابت با یک مدل AMG از آن را داشت.

 

نیرو موتور بی ام و X۲ جدید توسط سیستم هوشمند موسوم به xDrive به هر چهارچرخ منتقل می شود و یک جعبه دنده ۸ سرعته نیز آن را همراهی می کند. همچنین سیستم لانچ کنترل به صورت استاندارد در این محصول به کار گرفته شده است. مصرف سوخت جدیدترین بی ام و X۲ نیز به صورت ترکیبی معادل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و ۱۹۱ گرم گاز Co۲ در هر کیلومتر تولید می کند.

 

تغییرات دیگری که این نسخه به نسبت دیگر مدل های X۲ داشته است شامل سیستم اگزوز با صدای بیشتر، تنظیمات جدید سیستم تعلیق با فنرهای قابل تطبیق که به صورت یک آپشن جداگانه قابلیت انتخاب دارد، دیفرنسیال M Sport برای محور جلو و ترمزهای تقویت شده است. همچنین فرمان خودرو نیز تنظیم مجدد شده است تا حس و حال بهتر و مستقیم تری را به راننده منتقل کند.

 

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.