سید عباس صالحی صبح امروز در آئین امضای تفاهم نامه فرهنگی بین استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم گفت: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه نظام و شهری علمی و دینی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قم دارای ویژگی های خاصی است و بارگاه حضرت معصومه(س) در این شهر قرار دارد و در طول یک صد سال اخیر تاکنون به قطب اصلی حوزه های علمیه شیعه در جهان تبدیل شده است.

 

صالحی اظهار کرد: ظرفیت های بالنده دینی،حوزوی، فرهنگی و علمی در قم اهمیت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ را نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد: قم حتی به عنوان یک شهر دانشگاهی نیز شناخته می‌شود و این مزیتهای زیادی برای بهبود زندگی شهروندی در قم در بردارد همچنین در این شهر کتابخانه‌های متعددی فعال است که در حوزه فرهنگ به قم غنا می بخشد و در جهان بی نظیر است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با چنین پشتوانه های فرهنگی در قم باید خروجی های فعالی بین حوزه علم و فرهنگ در قم ایجاد شود.

 

وی تاکید کرد: در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری متناسب با استانداردها باید برنامه ریزی شود، از طرفی سهم قم در سرانه فرهنگی و هنری باید افزایش یابد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.