رویترز گزارش داد، پس از آن که دولت ایتالیا تحت فشار اتحادیه اروپا پذیرفت کسری بودجه خود تا سال ۲۰۲۰ را به جای ۲.۴ درصد به ۲ درصد کاهش دهد، ارزش یورو تقویت شد و هر یورو با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ازای ۱.۱۵۸۵ دلار مبادله شد. کایل رودا- تحلیل‌گر استرالیایی بازارهای مالی گفت: اخباری که از ایتالیا رسید مثبت‌تر از آنی بود که پیشتر انتظارش را داشتیم.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر پوند به ۱.۳۰۰۶ دلار و هر فرانک سوئیس به ۱.۰۱۵ دلار رسید. هم چنین هر دلار به ازای ۱.۲۸۱۹ دلار کانادا، ۱۱۳.۸۰۱ ین ژاپن، ۶.۸۶۸۹ یوان چین، ۳.۶۷۲۵ درهم امارات و ۵.۹۹۹۷ لیر ترکیه مبادله شد.

اکنون که مکزیک، کانادا و آمریکا بیش از هر زمان دیگری به امضای پیمان جدید تجارت آزاد نزدیک هستند، تحلیل‌گران مالی توجه خود را معطوف به جنگ تجاری بین آمریکا و چین کرده‌اند. شاخص دلار که برابری این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۵.۳۱۴ واحد عقب نشست و از قله ثبت شده ۹۵.۷۴۴ واحدی دیروز که بالاترین سطح ۶ هفته اخیر محسوب می شد فاصله گرفت.

در سایر بازارها، طلا با ثبت رقم ۱۲۰۷.۱۹ دلاری در هر اونس، بالاترین سطح ماهانه خود را به ثبت رساند. نفت برنت با ۵ سنت افزایش به ۸۴.۸۵ دلار در هر بشکه رسید هر چند که هنوز از رکورد ۸۵.۴۵ دلاری قبلی خود فاصله دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.