جیم شوتو&#۳۹;(Jim Sciutto)خبرنگار بخش امنیت ملی سی ان ان دراین باره گفت: آنچه که ساعاتی پیش در توئیت ترامپ درباره ایران می بینیم که در آن رئیس جمهوری ایران را فردی دوست داشتنی می خواند و سپس در بدو ورود به سازمان ملل هرگونه دیدار با طرف ایران را منتفی می داند و سپس در پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل لحن خود را تغییر داده و دولت ایران را مستبد می خواند، تمامی گفتارهایی است که در باره ایران در تضاد است.

 

خبرنگار ارشد سی ان ان افزود: دونالد ترامپ با اینگونه سخنان خود در گذشته نیز راحت دیده است، وی سال گذشته علیه کره شمالی سخت صحبت کرد اما چند ماه پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ پیش از حضور در هفتاد وسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در توئیتی نوشته بود: با وجود درخواست ها هیچ برنامه ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ندارم. شاید یک روزی در آینده (دیدار کنیم). مطمئنم که او انسانی کاملاً دوست داشتنی است.&#۳۹;

ترامپ سپس هنگام ورود به سازمان ملل درباره ایران گفت که ایران باید لحن خود را تغییر دهد و وی همچنین این ادعا را مطرح کرد که کشورش بدنبال روابط خوب با ایران است ؛ اما اکنون این اتفاق نمی افتد .

مجمع عمومی سازمان ملل در سطح سران از امروز در نیویورک آغاز شد و تا روز ۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.