این خبرگزاری افزود:این درحالی است که رهبران جهان خود را برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل آماده می کنند.

رویترز به جزئیات بیشتر این گفت و گو نپرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا امروز(سه شنبه) در توییتی غیر معمول اعلام کرد که برنامه ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ندارد و برخی رسانه ها اینگونه القاء کردند که ایران درخواستی برای ملاقات با ترامپ داشته است.

ترامپ که تا ساعاتی دیگر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند، در جدیدترین توییت خود نوشت:&#۳۹;با وجود درخواست ها هیچ برنامه ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ندارم. شاید یک روزی در آینده (دیدار کنیم). مطمئنم که او انسانی کاملاً دوست داشتنی است.&#۳۹;

رئیس جمهوری کشورمان نیز دیشب در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا تاکید کرد که برنامه ای برای دیدار با ترامپ ندارد و اساسا رئیس جمهوری آمریکا شرایطی را بوجود نیاورده که فضای چنین دیداری ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه (به وقت محلی) در این گفت وگو و در پاسخ این پرسش که &#۳۹;آیا در نیویورک دیداری بین شما و ترامپ انجام می گیرد&#۳۹;، گفت: برنامه‌ای برای دیدار نداریم، اگر کسی علاقه به مذاکره، گفت و گو و پیشرفت در روابط دارد، از حربه تحریم و تهدید استفاده نمی کند. زمانی که دولتی همه توان خود را علیه دولت دیگر بکار می‌گیرد، معنایش این است که اراده لازم برای حل و فصل مسایل ندارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی ان بی سی از رئیس جمهوری سئوال کرد: تمایل دارید چه چارچوب و شرایطی از طرف آمریکا مشاهده کنید تا زمینه چنین جلسه‌ای فراهم و گفتگوها آغاز شود؟

رئیس جمهوری گفت: آمریکا ابتدا باید همان پلی را که با تهدید، تحریم و خروج از برجام تخریب کرده بسازد تا به شرایط اول برگردیم و به این ترتیب فضای مناسبی ایجاد شود و دو کشور بتوانند برای آینده خودشان برنامه‌ریزی کنند.

حسن روحانی حدود سه ساعت پس از ترامپ و ساعت۲۰:۳۰ به وقت تهران در سازمان ملل سخنرانی می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.