تلگراف نوشت، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در خصوص محورهای سخنرانی «دونالد ترامپ» در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین نشست شورای امنیت گفت: رویکرد آمریکا در این نشست بر ایفای نقش ما در جهان، برقراری روابط مورد علاقه و ادامه آنها متمرکز خواهد بود.

هیلی هدف کلی ترامپ از سخنرانی در این نشست را نشان دادن تلاش دولت آمریکا برای کسب افتخار برای مردم آمریکا و ارائه اقدامات متناسب با این هدف عنوان کرد.

او تصریح کرد که ترامپ همچنین در مورد کمک های خارجی آمریکا به کشورهای همراه و همکارش در جهان سخن خواهد گفت و بار دیگر تاکید خواهد کرد که این سخاوتمندی آمریکا شامل کشورهایی که علیه منافع این کشور اقدام می کنند و یا نسبت به آن نفرت پراکنی می کنند، نمی‌شود.

به گفته نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، موضع ترامپ درباره برنامه پاک‌سازی هسته‌ای کره شمالی نیز این خواهد بود که ما وارد مسیری طولانی برای حصول اطمینان از دستیابی به اهداف مدنظرمان در این خصوص شده‌ایم.

هیلی همچنین در مورد موضع رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران نیز مدعی شد: این کشور همچنان یک مشکل است و در هر منطقه بحران زده جهان رد پای این کشور مشاهده می‌شود، لذا صحبت در مورد ایران و اقدام‌های آنها در خاورمیانه از محورهای اصلی خواهد بود.

او در پاسخ به این سوالی در خصوص احتمال دیدار رؤسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت، در صورتی که رئیس جمهوری ایران درخواستی برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا ارائه بدهد، قطعا این ترامپ است که برای برگزاری آن تصمیم می‌گیرد.

نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، ضمن تائید تغییر موضوع سخنرانی ترامپ در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل به ریاست آمریکا، اظهار داشت که محدود شدن سخنرانی او به موضوع ایران با توجه به رخدادهای مهمی همچون احتمال بمباران شیمیایی ادلب سوریه و جنایات مشکوک شیمیایی در بریتانیا و ادامه تحریم‌های کره‌شمالی، چندان مفید نبود.

هیلی اظهار داشت که افزون بر موضوع ایران و کره شمالی، مساله سلاح های کشتار جمعی نیز از جمله محورهای سخنرانی ترامپ در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

او پیش‌بینی کرد که این جلسه، پربیننده‌ترین جلسه شورای امنیت سازمان ملل لقب خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.