به گزارش پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق گردشگری کوهستانی چالوس، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 13 مرزن آباد با انجام تحقیقات پلیسی و هماهنگی‌های قضایی متهم را که اقدام به تصرف زمین‌های این منطقه کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

میرفیضی تصریح کرد: در یک عملیات منسجم توسط ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان چالوس، زمین‌های تصرف شده از ید متهم خارج و حصارکشی‌های دور آن تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این زمین‌ها را که حدود سه هزارو 867 مترمربع بوده است بالغ بر پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کردند، گفت: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس مازندران با اشاره به اینکه تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و نسل آینده این کشور است، افزود: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.