سایت النشره نوشت، دولت قطر قاطعانه شایعات رسانه‌های اسرائیلی درباره نامه ادعایی دوحه به دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را رد کرد که در برخی محافل درخصوص آن صحبت می‌شود.

دوحه این شایعات را در چارچوب کمپینی خواند که هدفش تحریف موضع قطر درباره مساله ملت فلسطین و حقوق آنهاست.

براساس بیانیه‌ دولت قطر، وزارت خارجه این کشور اقدام این محافل را محکوم کرد که هدف از آن تحریف چهره این کشور و تلاش‌های آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین و مبارزه آنها برای گرفتن حقوق مشروع خود است.

در این بیانیه آمده است، اعضای کمپین تصویر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر را با یکی از شخصیت‌های آمریکایی موثر در بخش کسب و کار دست به دست کردند. آنها تلاش دارند بر دیانت این مرد آمریکایی متمرکز شوند تا این دیدار را به اجبار به اسرائیل و چشم‌پوشی از حقوق ملت فلسطین و اسلام در قدس اشغالی ربط دهند.

طبق این بیانیه، قطری که سال‌هاست میزبان کنفرانس‌های گفت‌وگوی ادیان است هیچ خصومتی با هیچ دین و مذهبی ندارد، مشکل اصلی رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و اقدامات آن در قبال ملت فلسطین است.

دولت قطر در این بیانیه میانجی‌گری این کشور برای برداشتن ظلم و ستم از مردم محاصره شده غزه را یادآور شد و اعلام کرد،‌ این مساله مستلزم برگزاری دیدارها با همه طرف‌هاست.

در این بیانیه آمده است،‌ آنها می‌خواهند طوری حقایق را وارونه جلو دهند که تلاش‌های صادقانه قطر که با هدف ممانعت از ریختن خون فلسطینی‌هاست در جهت کوتاهی در حق فلسطینی‌ها وانمود شود که هر گونه زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینیان، عرب‌ها و مسلمانان در قدس امری محکوم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.