یو اس ای تودی نوشت، در شرایطی که جنگ تجاری بین چین و آمریکا به اوج خود رسیده و چین با اعمال تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا به اقدام دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - در وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین پاسخ داده است، بورس وال استریت بر خلاف دلار، کمتر تحت تاثیر این جنگ تجاری بوده است.

به لطف عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا و صورت‌های درآمد شرکت‌های آمریکایی، صعود شاخص‌های بورس نیویورک ادامه دارد. در آخرین معاملات، شاخص داوجونز با یک درصد افزایش به ۲۶۶۵۶.۹۸ واحد رسید و شاخص اس اند پی، کار خود را با رسیدن به سطح ۲۹۳۰.۷۵ واحد خاتمه داد. امسال شاخص اس اند پی ۱۰ درصد و شاخص داوجونز هشت درصد رشد داشته‌اند.

افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا نیز نتوانسته است روند صعودی شاخص ها را متوقف کند. به طور سنتی، معمولا شاخص‌های بورسی در زمان افزایش نرخ بهره رفتاری احتیاط آمیزی در پیش می‌گیرند.

با این حال گرگ والری، استراتژیست بازارهای جهانی در موسسه " هورایزون اینوستمنت" گفت: بزرگ ترین ریسک بر سر بازارهای مالی در حال حاضر، خوش‌بینی بیش از حد آن‌ها به وضعیت اقتصاد آمریکا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.