در ادامه رکوردشکنی بورس، امروز نیز به رکوردی جدید دست یافت و برای نخستین بار در طول عمر ۵۰ ساله خود از مرز ۱۱۲ هزار واحد عبور کرد.

در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال در ۱۴۴ هزار و ۴۶۵ نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۸۱۲ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۳۹ واحد بالا رفت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۷۳ واحد رشد کرد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

همچنین شاخص آزاد شناور سه هزار و ۳۵۲ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۲ هزار و ۴۳۲ واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲ هزار و ۸۰۲ واحد رشد کرد.

جذابیت فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۴۳۱ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش ۷۸۲ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۷۱۹ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم کانی های فلزی معاملات امروز، گروه با دادوستدی به ارزش ۵۶۳ میلیارد ریال قرار گرفت. گروه چند رشته ای صنعتی نیز با معاملاتی به ارزش ۴۸۸ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فخوز (فولاد خوزستان)، فملی (ملی صنایع مس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند به طوری که نماد فولاد ۳۵۶ واحد، نماگر بازار سرمایه را بالا برد.

فرابورس ۲۸ پله بالا رفت

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز بیش از ۲۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع بالاتر از یک هزار و ۲۸۷ واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس، بیش از ۶۳۵ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

در معاملات امروز، نمادهای ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت را بر جای گذاشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.