بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز شنبه ۱۲ خرداد ۹۷، ۳۷۴ واحد تقویت شد و به ۹۵ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزنی ۳۴ واحد تقویت شده و به رقم ۱۷ هزار و ۲۷۹ واحد رسید، ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۳۷۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از ۸۰۱ میلیون برگ اوراق بهادار، سهام و حق تقدم در قالب ۴۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان دادوستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۱۶ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹ هزار و ۷۸۷ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۲۵ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۲ هزار و ۶۳۳ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با ۵۸۴ واحد افزایش به رقم ۱۰۵ هزار و ۲۵۸ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۱ واحد افزایش به رقم ۶۹ هزار و ۸۲ واحد و شاخص بازار دوم بورس با ۶۳ واحد افزایش به رقم ۱۹۹ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. 

امروز نمادهای تأثیرگذار در رشد شاخص شامل فولاد، وبملت، کگل، فخوز، ومعادن، حکشتی بوده‌اند و نمادرانفور بیشترین کاهش را در شاخص داشته است.

همچنین نمادهای پربیننده مربوط به شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، سایپادیزل، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و زامیاد بوده‌اند. 

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با تقویت یک واحدی به رقم ۱۱۱۲ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان رسید و امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از ۲۶۵ میلیون برگه بهادار، اوراق و حق تقدم در قالب ۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۱۲ میلیارد تومان یعنی بیش از ارزش معاملات بورس دادوستد کردند. 

امروز شاخص‌های زاگرس، میدکو، سرچشمه، کوثر در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و شاخص‌هایمارون، شراز، شاوان در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بوده‌اند. 

نمادهای پربیننده فرابورسی در شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پالایش نفت لاوان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و صنایع فولاد آلیاژی یزد بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.