حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود علوی شامگاه امروز  در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) در حرم امام خمینی(ره)، با اشاره به عهدشکنی مردم کوفه نسبت به امام‌ حسین(ع) برای رهبری امت اسلامی اظهار داشت: مردم وقتی در معرض امتحان قرار می‌گیرند انسان‌های دیندار واقعی بسیار کم هستند، ادعای با حسین‌بودن، انقلابی‌بودن و شعار‌دادن کار راحتی است، اما مهم این است که شعار و ادعای ما باید منطبق با عمل ما باشد، خداوند به صرف اینکه بندگانش ادعای ایمان داشته باشند از آن‌ها قبول نمی‌کند و آن‌ها را مورد آزمون قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همه افراد اعم از عالم و غیرعالم، روحانی و غیرروحانی باید امتحان پس بدهند، همه باید گوهر وجودشان مشخص شود همان‌طور که از نظر قرآن، زندگی عرصه امتحان و آزمایش است و خداوند مرگ و زندگی را آفریده ‌تا بندگانش را بیازماید که کدام بهتر عمل می‌کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ادعای عاشورایی‌بودن و عالم‌بودن در عمل مشخص می‌شود، افزود: خداوند مشتری عمل است و حرف بدون عمل نه تنها سبب خشنودی خداوند نشده که سبب خشم او نیز می‌شود.

قدرتِ حکومت نباید سبب دل نگرانی و تشویش خاطر مردم شود

علوی با بیان اینکه خداوند از هر آنچه که در دل شماست آگاه است و نیت‌های شما را پالایش می‌کند تصریح کرد: گاهی امتحان خداوند با سختی‌ها و دشواری‌ها و گاهی با خوشی‌ها همراه است تا قدرت صبر و توان ما را بشناسد، خداوند با قدرتِ حکومت، افراد را امتحان می‌کند که آیا شکر آن را بجای می‌آورم و آن را در خدمت بندگان خدا، اجرای عدالت و احکام خدا به کار می‌گیرم و یا کفران نعمت می‌‌کنم و از قدرتِ حکومت در مسیر هوا و هوس‌های خود استفاده می‌کنم؟ آیا با قدرت خود مایه آرامش مردم می‌شوم و یا مایه دل نگرانی و تشویش خاطر آن‌ها می‌شوم؟ آیا با قدرت خود سبب رفع گرفتاری مردم می‌شویم و یا به کار خلق خدا گره می‌زنیم؟

برقراری حکومت الهی و اسلامی با ادعا نمی‌شود

وی ادامه داد: وقتی آدمی به قدرت رسید و گرفتار غرور و تکبر نشد، گرفتار تحکم و زورگویی نشد و با مردم درنده‌خویی نکرد در امتحان خداوند موفق شده‌ است، در سختی‌ها باید امتحان پس داد، ادعاهای ما باید سنجیده شود، برقراری حکومت الهی و اسلامی با ادعا نمی‌شود بلکه باید در عمل ثابت شود.

وزیر اطلاعات سپس با اشاره به سخنان شهید بهشتی که بهشت را به بها می‌دهند و نه به بهانه گفت: اگر در مسیر امتحان خداوند مال از دست رفت، کسب و کار مختل شد، از کار و مسئولیت کنار گذاشته شدیم، معیشت و جان ما در خطر قرار گرفت و بر ایمان، روحیه انقلابی و تعهد ما تأثیر نگذاشت امتحان را خوب پس داده‌ایم.

جنگ روانی دشمن، امتحان امروز خداوند از ملت ایران است

علوی با اشاره به جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دشمن اظهار داشت: وقتی شعار استقلال؛ نه شرقی و نه غربی می‌دهیم طبیعی است که آن‌ها نیز بیکار نمی‌نشینند و تحریم می‌کنند، فشار وارد می‌کنند، کار را برای مسئولان در اداره کشور سخت می‌کنند، جنگ روانی علیه ما راه می‌اندازند و ما را به جنگ نظامی و حمله تهدید می‌کنند که اگر در برابر این عملیات دشمن با ثبات قدم، بردباری و تحمل مشکلات قدم برداریم و پشت مسئولان نظام قرار بگیریم و آن‌ها را دلگرم به برطرف کردن مشکلات کشور کنیم امتحان را خوب پس داده‌ایم.

وی ادامه داد: اما اگر وحدت ملی را بهم بریزیم و در جنگ روانی در زمین دشمن بازی کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری پشت مسئولان نظام را خالی کنیم امتحان بدی پس دادیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه توطئه دشمن ممکن است جان شما را به خطر بیاندازد بیان کرد: خداوند فرموده است که از کسانی که اهل کتاب، یهودیان و مشرکان هستند اذیت‌های زیادی به شما می‌رسد که اگر در برابر اذیت و آزار آن‌ها تقوا و صبر در پیش گیرید نشان ‎می‌دهد که با معرفت و بصیرت با مسائل برخورد کرده‌اید.

عرصه امتحان امروز تبعیت از مقام معظم رهبری است

علوی با بیان اینکه مهم‌ترین عرصه امتحان امروز تبعیت از مقام معظم رهبری است افزود: شعار ولایت‌دادن آسان است اما عمل به ولایت‌کردن دشوار است، ولایت‌مداری در عمل ارزش دارد و در احساسات، شعار و شلوغ‌بازی ارزشی ندارد، ولایت‌مداری آنجایی خود را نشان می‌دهد که در اختلاف نظر خود با نظر ولایت فقیه به نظر امام و رهبر خود عمل کنیم.

وزیر اطلاعات در پایان با اشاره به ضرورت حمایت مردم از مسئولان خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری همواره بر وحدت، برادری و انسجام ملی است که اگر وحدت را بهم بزنیم مردود شده‌ایم، ایشان بارها تأکید بر حمایت از دولت جمهوری اسلامی داشته‌اند که اگر عمل کردیم امتحان پس دادیم وگرنه از سنگر ولایت‌مداری به مسئولان تیراندازی کنیم و آرامش آن‌ها را در اداره کشور سلب کنیم در امتحان خود موفق نبوده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.