سکه قیمت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رد کرد و دوباره با ۳۵۰ هزار تومان کاهش در قیمت ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ایستاد تا هر ماه بیش از یک میلیون بر قیمت آن افزوده شده باشد. نیم سکه نیز با قیمت ۲ میلیون در بازار داد و ستد شد تا نگرانی مردم و کارشناسان همچنان ادامه داشته باشد. آنطور که از سیگنال‌های بازار برمی آید التهاب سکه پایین آمدنی نیست و انگار هیچ مسکنی برای آرام کردن این بازار آشفته کارساز نخواهد بود. با اینهمه به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن ماه محرم و صفر و کاهش خرید طلا، همچون سال‌های گذشته این بازار به رکود برود و خرید و فروش طلا کاهش یابد. آنچنان که رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر نیز گفته است در روزهای پیش رو بازار طلا راکد خواهد شد اما بازار آن نوسان خواهد داشت. محمد کشتی آرای به رویداد۲۴ گفته است: بازار سکه شرایط بحرانی را سپری می‌کند و تجربه نشان داده که سیاست‌گذاری‌های دولت در این بازار چندان موثر نبوده است و بازار راه خودش را می‌رود و خیلی متاثر از تصمیمات دولت نیست.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می‌گوید: شرایط اقتصاد بازار به گونه‌ای است که قیمت‌ها متغیر است و هرروز اتفاق جدید و غیرمترقبه‌ای رخ می‌دهد و متاسفانه سیاست‌های به کارگرفته شده در زمینه پیش فروش سکه برای تزریق آن به بازار در کوتاه‌مدت اثرگذار بود و آنطور که انتظار می‌رفت نتایج خوبی درپی نداشت.

 

او تحریم‌های نفتی را برقیمت طلا اثرگذار دانست و گفت: تا چند ماه دیگر به آغاز تحریم‌های نقتی از سوی آمریکا باقی نمانده است و مطمئنا با تحولات بازار نفتی تاثیر خود را بر بازار طلا هم خواهد گذاشت. 

 

کشتی آرا خاطرنشان کرد: بازار ایران با آنکه از نوسان‌های بازار‌های جهانی متاثر است، اما در نهایت ساز و کار خود را دارد؛ به طوریکه با ارزان شدن قیمت جهانی طلا انتظار می‌رفت که طلا سیر نزولی به خود بگیرد، اما اینگونه نشد چرا که سایه نوسان‌های ارزی درداخل کشور آنقدر زیاد است که حتی نوسان‌های مربوط به طلا را هم پوشش داده است.

 

کشتی آرای پیش بینی کرد بازار سکه با آمدن ماه محرم و صفر راکد شود و گفت: به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه با نزدیک شدن به ایام سوگواری در رکود برود و بر میزان خرید و فروش آن تاثیرگذارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.