نیکی هیلی روز جمعه در نشست شورای امنیت که برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه به خصوص ادلب برگزار شد، افزود: رژیم اسد و عوامل آن، روسیه و ایران، کتابی برای این جنگ دارند. 

وی ادامه داد: نخست، آنها یک منطقه غیر نظامی را احاطه کرده اند. بعد ادعا می کنند که هر کسی در این منطقه است، یک تروریست است، بنابراین هر مرد، زن و کودک هدف می شوند. سپس کمپین &#۳۹;گرسنگی و تسلیم شدن&#۳۹; اجرا می شود، جایی که آنها همچنان حمله می کنند تا مردم غذا، آب شرب یا پناهگاه نداشته باشند. این کتاب مرگ است. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: رژیم اسد طی هفت سال گذشته، آن را با کمک روسیه و روسیه به اجرا درآورده است. در حال حاضر، تهاجمی علیه ادلب شروع شده است. با وجود هشدارهای واضح رئیس جمهوری ایالات متحده و دیگر رهبران جهان، حملات هوایی توسط روسیه و رژیم علیه مناطق غیر نظامی آغاز شده است. 

هیلی تاکید کرد: ایالات متحده به روسیه و جامعه جهانی کاملا روشن گفته است؛ ما هر گونه حمله به ادلب را به عنوان یک خطر جدی درگیری در سوریه می بینیم. اگر اسد، روسیه و ایران همچنان ادامه دهند، عواقب آن بسیار شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه «رژیم اسد باید تهاجم خود را متوقف کند»، اظهار کرد: روسیه و ایران به عنوان کشورهای دارای نفوذ بر رژیم، باید این فاجعه را متوقف کنند. آنها قدرت انجام این کار را دارند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: روسیه همچنین می خواهد آمریکا و جامعه بین المللی برای بازسازی سوریه پول بدهند. ترجمه آن این است آنها می خواهند ما تمام جاده ها، پل ها و خانه هایی را تمیز کنیم که جت روسی، شبه نظامیان تحت حمایت ایران و اسلحه های سوریه نابود کرده اند. 

هیلی مدعی شد: ایالات متحده چنین درخواست هایی را برای کمک به بازسازی در نظر نمی گیرد تا زمانی که نتایج حاصل از یک فرایند سیاسی واقعی که جنگ را پایان داده و آزادی را برای مردم سوریه به ارمغان آورد؛ هیچ کس دیگری هم نباید این کار را انجام دهد. 

وی افزود: این بی معنی است. مالیات دهندگان ایالات متحده قطعا قصد ندارند یارانه کمپین مخرب اسد را بپردازند.

ادعاهای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره کمک به بازسازی سوریه و توجه وی به مالیات دهندگان آمریکایی در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از هزینه ۷ تریلیون دلاری در جنگ عراق و سوریه خبر داده بود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.