اخیرا تصاویری از پارکینگ  کارخانه ایران خودرو کرمانشاه منتشر شده که دپوی چند هزار دستگاه خودرو را نشان می‌ دهد و این شائبه را بوجود آورده که این خودروها با هدف گران شدن به بازار عرضه نشده است.

طی روزهای گذشته مسئولان نظارتی استان کرمانشاه از جمله مدیرکل تعزیرات حکومتی بازدیدی از این شرکت داشتند تا احتمال احتکار خودرو  را بررسی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به بازدیدی که از کارخانه ایران خودرو صحنه صورت گرفته، گفت: در این بازدید فعلا به گزارشی درباره احتکار خودرو نرسیدیم.

داریوش جودکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آنچه که مسئولان کارخانه اعلام کردند دلیل توزیع نشدن برخی از خودروها کمبود قطعات است و به محض اینکه قطعه به دست کارخانه برسد، خودروها تکمیل و ظرف مدت کوتاهی روانه بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بررسی بیشتر موضوع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به زودی نتایج بررسی‌ها نهایی مشخص شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

محمد ملکی مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره وجود تعدادی خودرو در پارکینگ این واحد صنعتی گفت:  به عنوان خودروساز ملزم هستیم خودرو را تکمیل و با تمام قطعات به مشتری تحویل دهیم و خودروهایی که اکنون در پارکینگ وجود دارند خودروهایی هستند که به دلیل کمبود تعدادی از قطعات امکان تجاری شدن آنها وجود ندارد.

                                                                                                                                       

 ملکی تعداد این خودروها را حدود ۱۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: این تعداد شناور است، زیرا در طی روز تولید ما ادامه دارد و ممکن است به تعداد خودروهایی که کسری قطعه دارند اضافه شود و یا قطعه به دست ما برسد و خودروها را تکمیل و تجاری کنیم.

وی ادامه داد: هر خودرویی که از نظر قطعات تکمیل و تایید نهایی شود ظرف مدت کمتر از ۷۲ ساعت سند خورده و تجاری می‌شود و در برخی موارد این زمان حتی تا ۲۴ ساعت هم کاهش می‌یابد.

مدیرعامل خودروسازی کرمانشاه با اشاره به تعطیلات تابستانی کارخانه خودروسازی که هر سال به منظور اوورهال دستگاه‌‎ها انجام می‌شود، عنوان کرد: این تعطیلات امسال از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور بود. ما حتی در همین ایام نیز به منظور رفاه حال مردم تعدادی از نیروها را نگه داشتیم و با تامین قطعات توانستیم حدود ۹۰۰ دستگاه خودرو را تکمیل و روانه بازار کنیم.

ملکی با بیان اینکه خط تولید ایران خودرو حتی در شرایط کمبود قطعه نیز برقرار است و با مجوز معاونت کیفیت ایران خودرو تولید ادامه دارد، تاکید کرد: استمرار تولید بیشتر از اینکه تولید خودرو با کسری قطعه متوقف شود به نفع مصرف کننده است، زیرا در این صورت با تامین قطعات در زمان کوتاهی خودرو تکمیل و تجاری می‌شود.

وی از کاهش سراسری تولیدات ایران خودرو به دلیل کمبود قطعات هم یاد کرد و گفت: تولیدات خودروسازی کرمانشاه نیز به هم دلیل از ۱۲۰ دستگاه در روز به ۸۰ مورد رسیده است.

مدیرعامل خودروسازی کرمانشاه ضمن شفاف خواندن عملکرد این واحد و اینکه چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، افزد: همواره آماده بازدید مراجع نظارتی هستیم. حتی پیشنهاد دادیم کارگروهی به صورت هفتگی و با حضور مراجع نظارتی به منظور ارائه گزارش تولیدات ما برگزار شود.

ملکی گفت: به علاوه آماده‌ایم گزارش روزانه این واحد صنعتی، تعداد خودروهای تولیدی، تعداد خودروهایی که تجاری می‌شود و تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات قابل عرضه نیست را ارائه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.