الیاس علی اکبری دارنده نشان طلای وزن منهای ۸۱ کیلو گرم کوراش بازیهای آسیایی گفت: خودتان دیدید حریف ازبکستانی در بازی پای فینال که ۱۰ سال از من جوانتر بود و قدرت زیادی هم داشت تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفت و با حرکت خطای خود باعث آسیب دیگی دستم شد بطوریکه حتی دکتر تیم به من گفت فینال بازی نکنم ولی به عشق ملتم با دست آسیب دیده و بی حس شده مبارزه کردم و بردم تا با طلای خو دل ملتم را شاد کنم.

وی افزود: من این طلا را مدیون خسرو یار و آقای نصیر نژاد هستم چون یکبار خداحافظی کردم ولی آنها از من خواستند که برگردم و برگشتم موفقیت آمیز بود و طلای جایزه بزرگ ازبکستان و آسیایی هند را گرفتم و در این بازیها با تمام توان مبارزه کردم.

قهرمان بازی های آسیایی تاکید کرد: کوراش ورزش مظلومی است و نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارد ولی حضور آن در بازیهای آسیایی باعث شد تا حریفان با حداکثر قدرت ظاهر شوند. من این مدال را به مردم عزیز روستای خود که همیشه دعایشان بدرقه راه من بود تقدیم می کنم و واقعا از مسولان جودو و کوراش مربیان و عزیزانی که زحمت کشیدند تشکر می کنم چون اردوها و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و خدا را شاکرم شرمنده مردم نشدم.

درخشان: کوراش پتانسیل بالایی دارد/ به خاطر جوجیتسو از مردم عذرخواهی می کنم

اما رئیس فدراسیون جودو با تاکید بر اینکه کوراش پتانسیل زیادی در ایران دارد از نتایج جوجیتسو عذرخواهی کرد.

«محمد درخشان» عصر روز چهارشنبه پس از کسب مدال طلای وزن منهای ۸۱ کیلوگرم کوراش بازی های آسیایی از سوی «الیاس علی اکبری» که هجدهمین نشان زرین کاروان ایران بود، اظهار داشت: این مدال طلا را ابتدا به مردم ایران تبریک می گویم که شایسته بهترین ها هستند و سپس به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که ما را حمایت کردند نیز تبریک می گویم.

وی افزود: مشکلات زیادی برای تدارکات تیم کوراش داشتیم که خوشبختانه در خراسان شمالی با حمایت هایی که صورت گرفت، تیم خوبی را آماده و به جاکارتا اعزام کردیم که نتایج آن در دو روز اخیر راضی کننده بود و فردا هم امید به کسب مدال داریم.

رئیس فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، ادامه داد: چنانچه بیشتر کار کنیم و حمایت شویم، کوراش می تواند روزهای بهتری داشته باشد.

وی در خصوص «سعید مولایی» و «محمد محمدی بریمانلو» که فردا در رقابت های جودوی روی تاتامی می روند، افزود: امید زیادی به این دو نفر داریم تا بتوانند تاریخ ساز شوند.

درخشان ادامه داد: بیش از هر چیز دوست دارم مردم را شاد ببینم. وقتی مسابقات جوجیتسو تمام و مدالی کسب نشد به عنوان فردی که مسئولیت دارم، واقعا ناراحت شدم. به همین از مردم ایران از صمیم قلب عذرخواهی می کنم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.