«رضا راستی» ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک ایالت بلوچستان در نشستی که در گمرک تفتان پاکستان برگزار شد، با تاکید بر توسعه همکاری های گمرکی میان دو کشور، تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها میان دو کشور را خواستار شدند. 

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان به ضرورت توسعه همکاری های گمرکی میان ایران و پاکستان درخصوص موضوع های مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: درباره تسهیل و سرعت بخشی ترخیص کالاها و همچنین تعیین ساعات کاری در مرز میرجاوه و تفتان برای ارائه هر چه سریعتر این تسهیلات صحبت و مقرر شد جهت رفع چالش ها و مشکلات مطرح شده، جلسه های ماهیانه بین مدیران گمرکات میرجاوه و تفتان برگزار شود. 

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان، مبادله الکترونیکی اطلاعات میان دو کشور و ایجاد دروازه مشترک را از دیگر موضوع های مهم مطرح شده در این نشست بیان کرد و توضیح داد: در آینده ای نزدیک با حضور نمایندگان گمرک ایران و گمرک پاکستان در تهران نشستی برگزار و این موضوع ها بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اواسط تیرماه امسال بود که ارتباط الکترونیکی میان گمرکات ایران و پاکستان آغاز شد و نخستین محموله صادراتی در رویه تیر الکترونیک در گمرک زاهدان به مقصد کشور پاکستان از طریق گمرک مرزی میرجاوه به انجام رسید تا از این پس تبادل اطلاعات گمرکی محموله های ترانزیتی میان گمرکات کشورهای ایران و پاکستان الکترونیکی صورت گیرد.

بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت کشور پاکستان است و حدود ۴۴ درصد از خاک پاکستان را در بر می‌گیرد.

این ایالت از غرب با ایران، از شمال با افغانستان و مناطق ایلی پاکستان، از شرق با پنجاب و سند و از جنوب با دریای عرب هم‌مرز است. 

مرکز این ایالت شهر کویته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.