کریستو یولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران در نشست دو جانبه با مسئولین و تجار و سرمایه گذاران خوی ، با اشاره به این‌که شهر خوی نزدیکترین شهر آسیایی به اروپا و بلغارستان است اظهار کرد: نزدیکی خوی به بلغارستان می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبادلات تجاری ، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ایفا کند.

وی با بیان این‌که «بلغارستان بعنوان دروازه ورودی اروپا محسوب می‌شود» تصریح کرد : با توجه به اینکه بلغارستان دارای دو بندر مهم تجاری و اقتصادی است این امکان را فراهم می آورد کالاهایی ایرانی و خویی علاوه بر مصرف داخلی بلغارستان به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا نیز در کمترین زمان ممکن صادر شود .

وی ادامه داد: خوی در زمینه تولید تخمه آفتابگردان و کدو و عسل و گل محمدی قطب اول ایران است و اینها می توانند موجب همکاری و تبادلات تجاری بین خوی و بلغارستان شوند.

سفیر بلغارستان در ایران، بلغارستان را از کشورهای مهم در زمینه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در زمینه حمل و نقل با توجه به وجود شبکه ریلی و مرز زمینی و فرودگاه در خوی می توان تبادلات خوبی در زمینه‌های کشاورزی ، تجاری ، اقتصادی و فرهنگی با این شهر انجام داد.

وی افزود: می‌توان از طریق بلغارستان محصولات خوی را به بازارهای بزرگ اروپایی و جهانی معرفی کرد. با تجارت مستقیم  سود حاصل ازصادرات کالاهای هر دو طرف مستقیم به جیب خودشان می‌رود .

عابدی فرماندار خوی هم در این نشست ضمن تشکر از حضور سفیر کشور بلغارستان در همایش شمس و مولانا در خوی اظهار کرد : شهرستان خوی با داشتن ظرفیت های ارزشمنددر زمینه های تجاری ، کشاورزی ، ریلی ،مرزی،پایانه ای ، هوایی و فرهنگی آماده همکاری در جذب سرمایه گذاران بلغارستانی ، اروپایی و مبادلات تجاری است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.