علیرضا صابری روز سه شنبه درباره اینکه دستگاه‌های کوچک کننده بینی چقدر موثر هستند،‌ اظهار داشت: این مساله را قبول نداریم چراکه به هیچ عنوان کارساز نیست و اگر تغییری در شکل بینی باشد، موقت و برگشت‌پذیر بوده و هرگونه تبلیغات در این زمینه صددرصد غیرواقعی است.

وی افزود: مردم زمانی که برای جراحی زیبایی به پزشکی مراجعه می‌کنند، تجربه، علم و مدرک او را که باید مورد تایید وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی باشد حتما درنظربگیرند. همچنین اسامی پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک در سایت انجمن به تفکیک شهرستان و محل کار آنها موجود است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، در مورد موضوع پیکرتراشی، اضافه کرد: این جراحی نوعی شکل دادن به بدن به شمار می‌رود و تنها باید برای کسانی که از لحاظ پزشکی تایید شوند، انجام می شود؛ زیرا در غیر این صورت گاهی عوارض جبران ناپذیر و حتی خطر مرگ را می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد. 

وی درخصوص انجام جراحی ‌های ساکشن و زیبایی در مطب‌ها هشدار داد و گفت: این اقدام به ‌رغم ممنوعیت گاهی انجام می شود و عوارض مختلفی همچون عفونت، هماتوم، آبسه و مرگ و میر را به همراه دارد. 

بر اساس گزارش سالانه انجمن بین‌المللی جراحی پلاستیک (ISAPS)، کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه‌های اول تا پنجم انجام جراحی های زیبایی تهاجمی و کم‌تهاجمی سال ۲۰۱۶ قرار داشته‌اند و ۴۱٫۱ درصد از کل عمل‌های پلاستیک جهان را به خود اختصاص داده اند.

روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه‌های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول جای گرفته است.

سالانه در حدود ۲۵ هزار جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می شود و در دنیا جراحی پلک، در بین جراحی های زیبایی سر و صورت، رتبه نخست را دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.