رویترز گزارش داد، کره جنوبی در تلاش است تا همکاری‌های خود را با کره شمالی افزایش دهد و این در حالی است که آمریکا در راستای هدف خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره، همچنان پیونگ‌یانگ را تحت فشار قرار داده و خواستار ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است.

بر اساس داده‌های گمرک که از سوی چیونگ یانگ سئونگ، قانونگذار اپوزیسیون کره جنوبی منتشر شده، سئول در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، حدود ۱۱۳ تن مواد و تجهیزات را شامل فولاد، مس، نیکل و آب‌گرمکن، به کره شمالی ارسال کرده است.

دفتر چئونگ اعلام کرد، طبق قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت، مواد و تجهیزاتی که در این داده‌ها به آن‌ها اشاره شده شامل ممنوعیت‌های صاردات به کره شمالی می‌شوند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز گفت، این مواد و تجهیزات به یک دفتر رابط که از جانب سئول و برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ در حال ساخت در مرز با کره شمالی است، ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام سود اقتصادی‌ای برای کره شمالی ندارد و می‌توان نتیجه گرفت که در تضاد با تحریم‌ها نیست.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی به حفظ پیشرفت‌های دیپلماتیک با کره شمالی متعهد شده است.

شین بئوم چول، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات سیاسی شهر آسان اظهار کرد، نقض این تحریم‌ها  به علاوه اقدامات کره جنوبی برای گسترش روابط با کره شمالی می‌تواند شکاف‌ با آمریکا درباره چگونگی مدیریت مساله کره شمالی را تشدید کند.

شین افزود: اگر به همین روند ادامه دهیم، فاصله اختلاف ‌نظرهایمان (با آمریکا) افزایش یافته و می‌تواند به مساله جدی‌تری تبدیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.