آناتولی گزارش داد، مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی یک روز پیش از بیان این اظهارات در یک نشست با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مذاکره کرد و این دومین دیدار این دو رهبر طی یک ماه و چهارمین نشست میان دو کره از سال ۲۰۰۰ تا به امروز بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این در این نشست اذعان کرد: کیم جونگ اون بار دیگر به روشنی تاکید کرد که به خلع سلاح کامل پایبند است و چیزی که رهبر کره شمالی از آن مطمئن نیست، این است که آیا می‌تواند به تعهد آمریکا برای پایان دادن به روابط خصمانه و تضمین امنیت کره شمالی پس از خلع سلاح هسته‌ای اعتماد کند یا خیر.

رهبر کره شمالی در نشست تاریخی ۲۷ آوریل با کره جنوبی پس از ماه‌ها روابط پرتنش و لفاظی‌های خصومت‌آمیز میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ با دستیابی به توافق صلح و خلع سلاح هسته‌ای موافقت کرد.

مون جائه این هشدار داده‌ است که کره شمالی و آمریکا همچنان باید به دنبال یافتن زمینه‌های مشترک باشند. او در این باره گفت: من بر این باورم که موفقیت یا شکست نشست ۱۲ ژوئن میان آمریکا و کره شمالی وابسته به موفقیت مذاکرات این دو کشور در سطح کاری است.

خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی گزارش کرده است که کیم جونگ اون "تمایل قطعی" خود را نسبت به نشست کره شمالی با رییس جمهور آمریکا ابراز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.