حسینعلی امیری، شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، اظهار کرد: گلستان استانی مرزی است که با وجود اقوام متعدد وحدت خوبی دارد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با بیان این که وضع اقتصادی پیش آمده منطق اقتصادی ندارد، افزود: موج مشکلات که از بهمن ماه شروع شد با قواعدی که در اقتصاد داخل داشتیم هیچ همخوانی ندارد زیرا معمولا دلار اواخر سال گران و در ابتدای سال بعد ارزان می شد اما امسال در حالی که همه انتظار داشتند نوسانات ارز به حالت عادی برگردد، این اتفاق رخ نداد و باعث بروز چالش هایی شد.

امیری ادامه داد: ترازهای اقتصادی و درآمد کشور مثبت است اما شاهدیم قیمت ها افزایش یافته و حتی شاهد برخی اعتصابات هستیم، در حالی که حتی بسیاری از تحریم ها شروع نشده و این نشان می دهد منطق اقتصادی پشت این حوادث نیست.

وی بیان کرد: آقای روحانی با افرادی افراط گری روبرو شده و بعضی از این افراد این درک را ندارند که زمین خوردن رئیس جمهوری، زمین خوردن کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر این که کشور در وضعیت خطیری قرار گرفته، افزود: دشمنان می خواهند کشور را ساقط کنند و عده ای به این درک نرسیده اند در حالی که خزانه داری آمریکا گروه اقدام برای نابودی ایران تشکیل داده است و حتی سیستم جاسوسی آمریکا در امارات مستقر شده و شرایط کشور ما را روزانه رصد می کنند و برای ما برنامه ریزی دارند.

وی اظهار کرد: در چنین وضعیتی همه باید کنار هم قرار بگیرند و اتحاد را تزریق کنند اما عده ای بلندگوهای خود را بلند کرده اند و نا امیدی تزریق می کنند.

امیری با بیان این که عمده بحث های دولت سر و سامان دادن به وضعیت اقتصاد مردم و کشور است، تصریح کرد: دولت در شرایط بسیار سختی از جهت داخلی و بیرونی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بعضی دنبال استعفای دولت بودند اما رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که دولت باید بماند و قوی ادامه دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کشور آرام آرام در شرایط ویژه ای قرار می گیرد و با شروع تحریم ها درآمدهای ما کم می شود اگر قرار باشد مردم را ناامید کنیم با مشکل رو به رو می شویم.

وی ادامه داد: عده ای درک این را ندارند که شرایط کشور ویژه است و هم سو با برنامه های دشمن قدم بر می داند لذا توقع این است هر کسی بلندگو دارد در مردم امید ایجاد کند تا از وضع فعلی عبور کنیم.

امیری خاطرنشان کرد: الان وقت مذاکره نیست بلکه زمان مقاومت است و جز با امید و همدلی نمی توان از شرایط کنونی عبور کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.