اسحاق جهانگیری افزود: اگر در شرایط خطیری قرار داریم به معنای این نیست که در بن بست قرار گرفته ایم و پیش روی ما راهکارهایی نیست .

وی با اشاره به اینکه حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده ایم ، ادامه داد: علت آن این است که کشور ظرفیتهای فراوان و کم نظیری از لحاظ منابع طبیعی ، انسانی و مدیریتی در کشور وجود دارد. ظرفیت های، فرهنگی و تمدنی بزرگی داریم که می تواند پشتوانه ملت در روزهای سخت باشد .

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت : کشوری هستیم که رتبه اول را از نظر منابع نفت وگاز در اختیار داریم . در منابع طبیعی و ذخائر معدنی و فلزات جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و از نظر حدود جغرافیایی از خلیج فارس تا منطقه خاورمیانه در منطقه بزرگی قرار داریم.

تشکر از رسانه ها

جهانگیری همچنین از رسانه ها برای اطلاع رسانی نقاط قوت و ضعف کشور تشکر کرد و گفت: از طرف خودم ، رییس جمهوری و هیات دولت از زحمات بسیار خوب همه رسانه ها، روزنامه ها و فضای مجازی برای انعکاس اخبار دولت و منعکس کردن صدای ملت و دولت تشکر می کنم.

وی افزود: ایرنا جزء مهمترین رسانه های کشور است که بار سنگینی دراین بخش برعهده دارد و زحمات خوبی هم در طول دوران خود کشیده است. شما ( ایرنایی ها) مجبور شدید حتی جاهایی که احساس می شد رسانه های دیگر هم می توانند با صداقت و صمیمیت بخشی از مسئولیت را برعهده بگیرند و به هر دلیلی نمی گرفتند ، زحمت بیشتری کشید تا جبران کنید . لازم بود خدمت عزیزان برسیم و تشکر کنیم .

معاون اول ریس جمهوری اضافه کرد: باید به یک واقعیت اعتراف کنیم که خبرنگار، روزنامه نگار و رسانه آنقدر اهمیت دارد که نه یک روز، که اگر تمام روز سال اگر به نام او نامگذاری شود، بی ربط نیست . هر روز می تواند روز خبرنگار ورسانه باشد .

جهانگیری افزود: خصوصا اینکه این روز بنام شهید صارمی نامگذاری شده است که قربانی جور وجهل وجمود شد و از خانواده ایرنا بود که شهید شد .این هم باید بیانگر جایگاه واهمیت خبرگزاری است .

وی ادامه داد: همه مسئولان و شهروندان به کارکرد رسانه و اهمیت آن واقف هستند. رسانه های تصویری و مجازی و مکتوب نقش مهمی در زندگی مردم وفضای سیاسی و اجتماعی، اقتصادی کشور ایفا کرده اند. به عبارتی اقتصاد و فرهنگ و سیاست واجتماع به نوعی رسانه ای شده است .

معاون اول رییس جمهوری گفت: امروز افکار عمومی از رسانه هابه صورت جدی تاثیر پذیر است . افکار عمومی می تواند دستور اول همه مسئولان قرار گیرد و به همین دلیل است که افکار عمومی می تواند تحت تاثیر این شرایط باشد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.