حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه تعداد بازداشتی‌های پرونده های فساد اقتصادی به چند نفر رسیده است و اینکه روز یکشنبه رییس سابق حراست بانک مرکزی احضار شده بود، آیا این فرد بازداشت است گفت: این جزییات مربوط به پرونده ها را من ورود نمی‌کنم چون جزییات برخی از پرونده ها به مرحله خبررسانی نرسیده است و بعضی از اینها فعلا باید مکتوم بماند تا دستگاه قضایی بتواند کار خودش را انجام دهد. به مرحله نشر عمومی که رسید با توجه به مجوز اخذشده قطعا مرحله دادرسی علنی خواهد بود و مردم در جریان ریز مسایل قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه پرونده شهرام جزایری به کجا رسید گفت: در مرحله تحقیقات است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم انتظار دارند به جز دلالان و احضار شدگان افراد اصلی نیز احضار شوند و چرا رییس سابق بانک مرکزی احضار نشده است، گفت: نمی توان همه چیز را در مرحله اول اعلام کرد و از کجا می دانید که احضار نشده است.

مجددا خبرنگار پرسید که روز یکشنبه اقای اژه ای گفتند که احضار نشده است؟ که دادستان کل کشور گفت: به هرحال رسیدگی به پرونده های پیچیده این چنینی قطعا احتیاج به طی کردن یکسری مراحل دارد و اگر بخواهیم رسیدگی متقن باشد، حتما باید بر اساس صبر و حوصله متناسب با کار باشد، کار سنگین است و رسیدگی به پرونده های مالی گسترده است و الان خبر دارم و از نزدیک می‌بینم و کنترل کرده و نظارت می‌کنم حقیقتا بازپرس‌های ما و قضات ما از صبح زود تا پاسی از شب مشغول کارند. کار تحقیقات و کار بررسی ها زمان بر است و متناسب با پیشرفت کار هر مقام ومسولی که نیاز باشد احضار می شود و از رییس کل و مدیر و معاون وزیر و حتی لازم باشد از وزیر تحقیقاتی انجام می شود.

وی افزود: عزم قوه جزم است ، تعدادی از قضات را تعیین کردیم اما بالاخره اینها انسان هستند دارای محدودیت و ظرفیت هایی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.