زهرا سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت صرافی‌ها پس از اجرای سیاست‌های جدید ارزی و عدم اظهار قیمت‌ها، گفت: نکته مهم این است که هر تغییری تا رسیدن به تعادل نیازمند یک زمان مشخص است. در بسته ارزی دولت یکی از نقاط مثبت توجه به صرافی‌ها بود اما نظارت بر فعالیت آنها هم از نکات مهمی است که می‌طلبد بانک مرکزی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهاد ما این است که بانک مرکزی برای بررسی نحوه اجرای سیاست‌های جدید ارزی کمیته‌ای تشکیل دهد و برخی مسائل و مشکلاتی که گزارش می‌شود را با شفافیت رصد کند تا ببینیم مشکل در کدام بخش است که هنوز وضعیت به روال قبل بازنگشته است. این کمیته همچنین باید مشکلات مربوط به صرافی‌ها و ارز مسافرتی را گزارش کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: پیگیری‌هایی در این زمینه در کمیسیون اقتصادی انجام شده و امیدواریم فعالیت صرافی‌ها هر چه زودتر با نظارت به روال اصلی برگردد. کمیسیون اقتصادی پس از تعطیلات هفته جاری مجلس هم این موضوع را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

سعیدی اضافه کرد: یکی از دلایلی که می‌طلبد مشکل خرید و فروش ارز به فوریت برطرف شود تغییراتی است که در مورد ارز مسافرتی به وجود آمده است بنابراین این موضوع حتما باید مورد رسیدگی قرار گیرد. ما فکر می‌کنیم این مشکل قابل حل است و در صورتی که دولت به شکل فعال وارد عمل شود موانع قابل رفع خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.